Interfit EX150 MKII Tripple Studio Kit
Ik kreeg deze tip van een bevriende prof. fotograaf. Dit zou een hele goede beginstudio zijn voor mijn kleine kamertje boven die we nu aan het verbouwen zijn als studio. Kent iemand deze studio?
Verwacht er ook niet te veel van (qua kwalitiet).
Is natuurlijk made in China en er zijn wel een paar kanttekeningen.
Flitsbuizen zijn niet UV gecoat dwz dat er op vol vermogen meer dan daglicht uitkomt (blauwig licht zeg maar) en op lagere vermogens de kleurtemparatuur weer inzakt wat betere flitsets niet hebben.
Op zich, voor wat je er allemaal bij krijgt een goede prijs maar het is verre van professioneel.
Dus inderdaad leuk om “mee te spelen” op zolder maar ga je er uiteindelijk iets serieuzer mee aan de slag dan gaat het lich verloop en de uiteindelijke afwerking en kwaliteit je wel irriteren.
Heb zelf een Bowens kitm, Engels merk, dus ook duurder want die komen niet werken voor een euro per dag zoals in China. Maar wel beter afgewerkt, UV gecoate flitsbuis (geen verloop in kleurtemparatuur), grotere flitsbuis (= mooier licht) degelijke afwerking. Die maken tegenwoordig al een flitsset van 2 X 200 W/s voor iets van 549,00 Euro maar er zit dan geen achtergrondset bij en dergelijke. Wil je dat hebben dan ben je denk ik rondt de 800 Euro kwijt maar dan heb je ook iets wat echt goed is en jaren meegaat.
Maar, alle waar naar zijn geld. Een onbekend merk flitssetje is niet perse slecht maar het is zeker niet echt goed.
Succes,
Mark
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?