Welke lens is nu echt een aanrader?

• Sandra mv Dylano

Ik heb de Canon 450 D en ik wil een andere lens kopen. Maar dan wel een goede.

Ik heb nu de Sigma 18-200 mm waar ik eigenlijk niet tevreden over ben.

Natuurlijk heb ik op dit forum aan het rondsnuffelen geweest maar ik ben even de weg kwijt…heb zoveel dingen gelezen.

Ik fotografeer vooral kids en verder veel uitjes etc.

Zelf zat ik te denken aan ongeveer 500 euro wat ik uit wil geven. Minder mag natuurlijk ook als het maar een goede lens is. Nu heb ik de canon 18-55 mm en daar wil ik iets bij zeg maar om te zoomen.

Ik lees graag adviezen van jullie.

• Rudo

Een goede betaalbaare telelens die mooi past bij de kwalitiet van 18-55 van Canon is 50-250is. Betaalbaar, goed bereik, goede prijs/kwaliteit verhouding. Ik denk aanzienlijk beter dan de 18-200 van Sigma.

Een ander telelens van Canon is de 70-300, volgens test een goed objectief, maar ik hoor hier en daar van gebruikers wanklanken over dat ie wat “soft” zou zijn.

Als je er ook over denkt om de 18-55 te vervangen, zou je aan de Canon 15-85 kunnen denken. Volgens (gebruikers)tests een goed objectief, dat weer wat verder reikt dan wat je nu hebt…… Die zal denk ik wel voor rond de 500 euro te koop zijn (zal je even op moeten zoeken).

Groetjes van Rudo

• Joop

De 70-300 is alleen “soft” rond de 300mm. Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM a 459 euro

Advies wile een betaalbaar objectief zoals vermeld door Rudo Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS a 215 euro.

Wil je gelijk een obectief voor altijd, dan het advies Canon EF 70-200mm f/4.0 L USM a 539 euro. Super kwaliteit,

De Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM is een hele goed maar ook een zeer dure objectief van rond de 680 euro. In de bulk verise, doos is dan wit, Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM Bulk kost 580 euro.

• JeroenW

Sigma's 17-70 hoor ik ook goeie dingen over. Canon heeft ook een 18-135 maar daar hoor ik heel weinig over.

• Sandra mv Dylano

Dank je wel voor jullie advies. Ik ga nog even rondsnuffelen op de tips die jullie mij gegeven hebben ;)

• de tobfotograaf

de super die met de 70-200 f4 L usm bedioeld werd is die MET IS en die kost wel even iets duurdernl. ca. 900 euro en die is echt super. er zit duidelijk ander glaswerk in da die zonder IS. het lijkt optisch op de IS na, een gelijk objectief te zijn. Dat is niet zo, het verschil is echt groot.

Kijk maar eens op photozone.de dan kan je de verschillen zien.

• De Klik

Euhhhhh

IS op een 450D ?

Werkt dat wel?

• Joop

Wat een gezeur, de 70-200 F/4 is een super lensje. Zeker voor het geld dat er voor betaald moet worden.

Trouwens de IS versie kost rond de 1000 euro.

• Rudo

De Klik Schreef:

——————————————————-

> Euhhhhh

>

>

> IS op een 450D ?

> Werkt dat wel?

Waarom zou dat niet werken?

• De Klik

Kweenie.

Ik ken de 450D niet.