Er is in principe niks mis met een automaat in de camera. Die zorgt er echt niet voor dat foto's opeens minder scherp worden (hoogstens incidenteel).
Nou dat ben ik niet met je eens in de pictogrammen automaat heb je totaal geen controle over welk AF punt(en) de camera kiest.
Als je snel een foto neemt en niet kijkt op welk Af punt de camera heeft scherp gesteld dan heb je vaak onscherpe foto's. De camera kiest in 8 van de 10 gevallen altijd de verkeerde.
In de P stand ook automaat is een heel ander verhaal omdat je dan alle ander instellingen zelf in de hand hebt en als je niet eens bent mt de instelling voor sluitertijd of diafragma dan kun je deze zo overrulen. Inderdaad dan zul je niet vaak onscherpe foto's hebben.
90% van alle vragen op forums gaan over onscherpe foto's en in 99% van de gevallen is diegene die de camera vasthoudt de eigenlijke oorzaak.
Omdat die camera niet helderziend is en niet weet:
Waar gefocust moet worden
Dat de gebruikte lens maar beter niet vol open gebruikt kan worden.
Bewegende onderwerpen een bepaalde minimale sluitertijd moeten hebben.
Ik fotografeer ook altijd in de P-stand.
Dat gaat erg goed en wordt er bovendien niet te pas en te onpas geflitst.
En kan je veel meer dingen evt. zelf regelen.
Direct na aankoop heb ik mezelf gelijk aangeleerd om in deze stand te fotograferen.
Ook is het mogelijk om de flits sterkte in te stellen.
Deze staat bij mij meestal zo laag mogelijk.
Maak de foto's in raw en hoogste resolutie en de rest regel ik zonodig met Photoshop bij.
Ik gebruik naast de kitlens ook een Canon 55-250 mm objectief met IS van zo'n 200 euro.
http://www.kieskeurig.nl/objectief/canon/ef-s_55-250mm_f4-56_is/reviews/198224/reviews
Hiermee maak ik zeer mooie en scherpe foto's.
Ook heel mooie macro's.
Qua werking is de Canon 55-250 mm. nagenoeg hetzelfde als de kitlens maar deze heeft wel iets meer omgevingslicht nodig.
Heb deze Canon EOS 450D meer dan een jaartje in mijn bezit.
Dat zou helmaal niet kunnen, want de P, TV, AV en M stand maken gebruik van de zelfde belichtingsprogramma en algoritmen en worden op dezelfde manier ingesteld door de processor.
Dat betekend dus dat jij een fout maakt bij het instellen van je camera. Het verschil tussen de P stand en de A stand is dat de camera in de P stand jou advies geeft over de instellingen en dat je dit kunt negeren en veranderingen in aan brengen.
Er zit wel verschil in flitsen tussen de P stand en de Av, Tv en de M stand.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?