lightroom?

• Carla

Een kennis vertelde mij dat hij tegenwoordig lightroom gebruikt voor het bewerken van zijn (RAW) foto's en daarna soms photoshop (elements) voor wat kleine onvolkomenheden. Nu hoor ik vaker dat de wat meer geoefende fotograaf lightroom gebruikt. Het is een duur programma (300,-) en ik vraag mij af wat de voordelen zijn t.o.v. photoshop elements dat ik al gebruik?

• Joop

Als je de zoekfunctie had gebruikt had je het volgende gevonden;

Lightroom biedt één eenvoudige toepassing voor het beheren, aanpassen en presenteren van grote aantallen digitale foto's. Zo hoeft u minder tijd achter de computer door te brengen en hebt u meer tijd over achter de lens.

Het is dus een beheer programma voor je foto's. Waarbij je foto's kunt bewerken, maar dan op meerder foto's tegelijk dezelfde bewerking laten uitvoeren.

Photoshop is een bewerkingprogramma voor afbeeldingen. Dus niet alleen foto's.

Hiermee toonaangevende mogelijkheden voor beeldbewerking, zoals verbeterde gereedschappen voor kleurcorrectie, klonen en retoucheren.

• Remco Jan

Op de adobe website kan je een trial versie downloaden van Lightroom. Deze kan je 30 dagen uitproberen. Daarna kan je altijd nog beslissen of het het leven makkelijker maakt.

Ik gebruik zelf Apple Aperture (qua concept enigszins vergelijkbaar met Lightroom) en ik wil niet meer terug naar de “ouderwetse” applicaties.

• Jet

Als je iemand kent die in het (voortgezet, beroeps of WO) onderwijs werkt kan die voor een paar tientjes Lightroom bij Slim.nl kopen.

Zo ook origineel CS5 voor +/- 30 euro.

• hans

In Photoshop zitten volgens mij ook batch-mogelijkheden.

Groet

Hans

Edit: link verwijderd door webmaster

• Joop

Jij zet dus aan tot fraude?

• Rudo

Lijkt mij sterk dat het fraude is Joop. Er wordt in scholen reclame voor gemaakt. De site staat geloof ik al een paar jaar online. Dus als het fraude zou zijn, zou de site toch wel offline gehaald worden…..

Maar ik zou zeggen…. kijk zelf maar en als jij het vermoeden hebt dat het niet in de haak is….. weet je wat je moet doen lijkt me.

www.slim.nl

groetjes van Rudo

• Antony.

Slim.nl is een volledig legale manier om met flinke kortingen software te kopen voor docenten en studenten via de school.

• Ramrod

Ach jee ,ze bestaan nog ::o

• Jet

Pardon Joop, kan je dit even nader verklaren?

Waar is er op welke manier sprake van fraude.