Alles scherp...

• Carla

Blijkbaar mag je hier niet adverteren Patrick. Maar het hoeft ook niet want ik heb me al ingeschreven bij de Fotoakademie, de basisopleiding. Het is niet zo dat ik prof wil worden hoor, maar ik wil wel wat meer diepgang en hoop dat met deze cursus te krijgen. Overigens vind ik de tip van Jet wel een hele goeie!

• photopatrick

Carla Schreef:

——————————————————-

> Blijkbaar mag je hier niet adverteren Patrick.

> Maar het hoeft ook niet want ik heb me al

> ingeschreven bij de Fotoakademie, de

> basisopleiding. Het is niet zo dat ik prof wil

> worden hoor, maar ik wil wel wat meer diepgang en

> hoop dat met deze cursus te krijgen. Overigens

> vind ik de tip van Jet wel een hele goeie!

Succes met je opleiding, helemaal top!

• scherpteprobleem

Dank je wel allen,

Maar als ik op het strand het zand, de zee en de lucht scherp wil hebben, dus alles op de gehele foto, welke stand moet ik dan nemen..? Op stand P is dat lastig.. Op ‘automatisch’ lukt dat weer wel. Is dat de enige mogelijkheid?

Gr,

Leek

• Sgerbtevilizoov

Diafragmavoorkeuze, F11 en focussen op het dichtsbijzijnde onderwerp dat scherp moet zijn

• Remco Jan

P is toch ook automatisch?

• Jet

In een vorig antwoord heb ik het allemaal voor je geschreven.. Als je niet de moeite wilt nemen om in manueel standen te gaan oefenen en kijken wat de camera doet en hoe de foto's worden kan het denk ik vele malen tegen je gezegd worden maar dat heeft niet echt veel zin dan lijkt me.

Hier is een link van de depth of field calculator.. op die manier kan je nummertjes en getalletjes gaan invullen zonder echt te gaan fotograferen tot je de grootst mogelijke scherptediepte hebt.

http://www.dofmaster.com/dofjs.html