basisopleiding

• Carla

Enkele jaren geleden heb ik een cursus fotografie gevolgd, maar deze had voor mij niet de inhoud die ik zocht. Ik wil nu een basisopleiding gaan doen en kom de Fotoschool tegen, die in Den Bosch de basisopleiding van de Fotoakademie aanbiedt. Wat precies het verschil is tussen de Fotoschool en de Fotoakademie wordt niet uitgelegd en de basisopleiding is behoorlijk pittig in prijs voor 12 bijeenkomsten. Heeft iemand ervaring met deze opleiding?

• Joop

Zoek functie gebruikt:

Dan kom je het volgende tegen

http://fotografie.startpagina.nl/prikbord/10253801/fotovakschool#msg-10253801

• Carla

Dank voor die link Joop. Het is echter niet de Fotovakschool die ik bedoel. Daar heb ik ook gekeken (zit in Boxtel o.a.) maar ze zijn nu dicht en kunnen dus geen vragen beantwoorden. Ook denk ik dat daar voor het overgrote deel hele jonge mensen naar toe gaan. Ik ben over de vijftig en ben o.a. bang geen aansluiting te krijgen dan. De Fotoschool is blijkbaar weer wat anders en zit in hetzelfde gebouw als de Fotoakademie. Maar zoals ik al aangaf, ik heb geen idee waar het verschil zit, dat leggen ze dus niet uit op de website. De basisopleiding begint ook wat later in oktober en dat is gunstiger voor mij dan die van de Fotovakschool. Blijft dus mijn vraag staan: wie heeft er ervaring met de Fotoschool (niet te verwarren met de Fotovakschool).

• De Klik

Wat wil je leren Carla?

• Carla

Ik wil graag meer nadruk op de techniek, diafragma en sluitertijd. Dat vind ik erg moeilijk nl. en de cursus de ik heb gevolgd ging er niet diep genoeg op in. Ik heb mij inmiddels ingeschreven bij de Fotoschool en begin in oktober. Ik ben benieuwd, het is niet goedkoop dus hopelijk krijg ik waar voor mijn centjes!