Nieuwe/oude lenzen

• Been There

Kan ik de lenzen van mijn “oude” Nikon F50 gebruiken op bijv. een D300? Ik heb een behoorlijke collectie bij die F50 en het zou toch zonde zijn als ik dat dan allemaal zou moeten gaan vervangen, en die “oude” leveren niets meer op :(

Ciao, Giallo

• Remco Jan

Ja, dat kan. Of het zinnig is hangt van de kwaliteit van de objectieven af. Een kitlensje voor een F50 zal niet alles uit de D300 halen, maar een goede van destijds is nu nog steeds niet slecht.

• Marlies1

Op mijn pentax gebruik ik heel veel oude kwaliteitslenzen en dat werkt fantastisch samen met de camera.

Hoe het met nikon werkt weet ik niet.

• Been There

Ik was denk ik beetje bevangen door de hitte was :X , moest zijn voor een D3000, maar ik neem aan dat die twee niet zo heel verschillend zijn voor wat betreft het aansluiten van een lens.

Het ging mij er eigenlijk voornamelijk over of je gewoon gebruik kon maken van de AF en of je ook nog gewoon kan zoomen via je camera en dus niet alles dan opeens handmatig moet gaan doen.

Camera gaat erbij gebruikt worden en dus voor het wat lompere gooi en smijt werk; foto's van dingen die we bedrijfsmatig maken en dergelijke.

Ciao, Giallo

• Remco Jan

De D3000 verandert de situatie wel. De D3000 heeft geen interne AF motor, dus werkt het alleen met AF-S objectieven (met ingebouwde motor). Heb je die niet, dan wordt het handmatig scherpstellen.