probleempje

• Gerard

Hallo beste mensen,

Ik heb een pentax optio 50 digitale camera. Nou doet zich het volgende probleem voor, ik heb er een nieuw SD kaartje in gedaan en nou geeft het toestel “geheugenkaart fout”aan. ik heb van alles geprobeerd om het probleem op te lossen en ook in de handleiding kan ik niets terugvinden over dit probleem. Wie herkent dit probleem en kan mij helpen met de oplossing.

Bedankt alvast, Gerard

• Antony.

eerst maar eens de kaart formatteren in de camera…

• Gerard

had ik al gedaan maar het probleem blijft zich voordoen.

• Antony.

eh, wat doet ie met de oude sd-kaart?

• Gerard

Dat was het probleem juist, daar was de beveilingsknop vanaf afgebroken en dus onbruikbaar geworden.

Kan de foto's die op het oude kaartje staan nog wel terug zien, dus dat werkt wel.

• Rudo

Ik ken de camera niet, maar wellicht heb je een SDHC kaartje gekocht en kan de camera daar misschien niet mee omgaan….

Wat voor kaartje heb je er voor gekocht? ( merk, type, hoeveel gig )

Groetjes van Rudo

• Gerard

sandisc ultra, 4 GB. dit staat op het kaartje. Betekend dat dan dat ik de camera helemaal niet meer kan gebruiken als er alleen nog maar van dit type kaartjes zijn te krijgen?

• Rudo

Ik weet niet zeker of dat een SDHC kaartje is of niet. Ik weet wel zeker dat een 1 GB en 2 GB kaartje geen SDHC is, maar een reguliere SD. Wat voor kaartje zat er in (dus het oude kaartje)?

Je zou een 1 GB kaartje kunnen kopen, die kosten nog geen 10 euro, dus is wellicht het proberen waard. Als dat ook niet werkt, dan weet ik het ook niet.

Groetjes van Rudo

• sipke

Weet je zeker dat het een nieuwe kaart is? Als nl die kaart wel geschikt voor je camera is dan lijkt het erop dat het ding in de computer geformateerd is en dan zal hij het in je camera niet meer doen. Wat je kunt proberen is om er een aantal foto's vanuit je computer (onbewerkt) op de plaatsen en dan in je camera kijken wat hij ermee doet. Zie je dan wel foto's formateer dan nogmaals IN de camera die kaart.

• Gerard

Die ander kaart was idd een kaart van 1 GB, ik zal e.e.a. gaan proberen. @ Sipke, ja het was een nieuwe kaart zo uit de verpakking. Kan het misschien zijn dat 4 GB teveel is voor het toestel? Bedankt alvast voor jullie adviezen.

Gerard.