HELP: welke lens zal ik kopen?

• Chantalmv2

Ik heb gisteren voor mijn verjaardag de Canon EOS 500D gekregen. Hierbij zit de 18-55 IS kitlens.

Nu wilde ik een lens bijkopen. Heb ongeveer 180 euro nog gekregen aan geld dus daarmee wil ik dit doen.

Ik denk aan de volgende opties:

- Tamron 55-200 (+/- 100 euro)

- Canon 55-250 IS (+/- 190 euro)

- Sigma 55-200 (+/- 150 euro)

of

Sigma 18-200….dan kan ik in principe ook mijn kitlens verkopen toch? (a 150 euro)

Wat zou jullie advies zijn?

• Rudo

Misschien moet je je eigen topics nog even doorlezen, want jij hebt deze vraag meerder keren gesteld en is door meerdere mensen beantwoord.

Vanf hier:

http://fotografie.startpagina.nl/prikbord/12132297/12133403/re-canon-eos-1000d-of-de-450d#msg-12133403

http://fotografie.startpagina.nl/prikbord/12239464/iemand-hier-tamron-55-200-lens#msg-12239464

Vanaf hier:

http://fotografie.startpagina.nl/prikbord/12171307/12186945/re-tips-voor-canon-eos-500d–18-55-is-gevraagd#msg-12186945

Groetjes van Rudo

• JeroenW

Rudo, rudo, rudo.

Je zou inmiddels moeten weten dat chantalmv2 (rare nick eigenlijk) niet zo werkt.,

• JeroenW

Vooral niet nadenken over hjoe en wat maar lekker de Canon halen, da's de beste van de drie.

• Rudo

JeroenW Schreef:

——————————————————-

> Rudo, rudo, rudo.

>

> Je zou inmiddels moeten weten dat chantalmv2 (rare

> nick eigenlijk) niet zo werkt.,

Ja sorry JW, je hebt ook wel gelijk, maar als je drie keer bijna dezelfde vraag gaat stellen, houdt het een keer op, denk!

De nick is trouwens niet zo heel gek, want op andere fora is deze nick heel normaal. het gedeelte “mv2” wat achter Chantal staat betekent “moeder van 2” dus ik denk dat Chantal 2 kinderen heeft…..

Groetjes van Rudo

• JeroenW

Rudo Schreef:

——————————————————-

> JeroenW Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Rudo, rudo, rudo.

> >

> > Je zou inmiddels moeten weten dat chantalmv2

> (rare

> > nick eigenlijk) niet zo werkt.,

>

> Ja sorry JW, je hebt ook wel gelijk, maar als je

> drie keer bijna dezelfde vraag gaat stellen, houdt

> het een keer op, denk!

>

> De nick is trouwens niet zo heel gek, want op

> andere fora is deze nick heel normaal. het

> gedeelte “mv2” wat achter Chantal staat betekent

> “moeder van 2” dus ik denk dat Chantal 2 kinderen

> heeft…..

Oooohhhh! En ik maar denken dat het iets met onzekerheid over de sexe betekende.

• Rudo

> Oooohhhh! En ik maar denken dat het iets met

> onzekerheid over de sexe betekende.

:D

• Chantalmv2

Denk er zeker wel over na en lees al jullie adviezen! En tja..sorry als ik dan af en toe met zelfde soort vraag kom! De keuze is voor een beginner gewoon zo overweldigend!

Lijkt mij gewoon ideaal om op vakanties niet teveel met lens te hoeven wisselen maar begrijp ook de nadelen van zo'n lens wel. Lastige keus!

• nikonsjoerd

(:P) Toch gek.. zodra vrouwen kinderen hebben hoor je ze nooit meer over hun man. >:D<

• Joop

En daarom moet je ook in een goede fotozaak laten voorlichten. Dan krijg je goed advies. Maar ja je wilt voor een prikkie op de eerste rij zitten.

En als je niet teveel objectieven wilt wisselen moet je geen DSLR kopen. Of koop een goede allround lens bv 24-105 mm erop.

Of een 24 m of de 35mm prime lensje en de 70-200 erbij desnoods met een extender en als je dan niet 95% van de foto's kan maken dan weet ik het ook niet meer.