macro

• pavado

Acapulco

ben in het bezit van zo'n 55-250 mm lens en ga het eens proberen wat je aangeeft

zou het dan nog nut hebben om er ringen tussen te plaatsen ?

pavado

• Marlies1

Het is allemaal een kwestie van uitproberen.

Met tussenringen wordt je scherptediepte bereik wel veel kleiner.

Maar juist door van alles uit te proberen leer je een heleboel en het is nog leuk ook.

Ik maak ook wel eens macro's met een hele oude vivitar serie 1 lens ( 70- 210 )

Met een 55 mm macro zit je bijna bovenop de vlieg die je wilt fotograferen met 100 mm heb je meer afstand tot je onderwerp.

Succes en veel plezier.

• Acapulco

Ik heb deze Canon EOS 450D sinds eenjaartje en wil niet meteen hoge kosten hebben.

Daarom heb ik besloten om de camera toebehoren af en toe los aan te schaffen.

En zo kwam ik er spelenderwijs erachter dat je met een kitlens (18-55 mm) of een zoomlens (55-250 mm.) ook hele mooie macro's kan maken.

En dat zorgt voor een goedkoop althernatief.

• De Dons

Deze is gemaakt met een 1:1 macro lensje van Nikon de 105MM VR 2.8 Nano Crystal Coating ( heb deze al eens eerder gepost en staat ook in de almanak van Piet Paulusma).En ook verkocht.

Ik gebruik dus liever geen “hulpstukken” maar dat is persoonlijk heb diverse macro's gezien die er goed uitzagen met “hulpstukken”gemaakt

Gebruik deze lens ook soms voor een “portretje” alhoewel ik dan toch liever de 85 MM gebruik.

Grt en Succes

• nikonsjoerd

Piet wie????

• De Dons

:)o

• Joop

Heel duidelijk verhaal hier te lezen.

http://www.eoszine.nl/145765/20-21_extender-tussen.pdf