Iemand hier Tamron 55-200 lens?

• Chantalmv2

Kan deze overnemen…is hij ok? Zonder IS, is dit erg?

Groetjes,

Chantal

• JeroenW

Heel erg, ik zou er niet aan beginnen, zonder IS kun je je nergens vertonen.

Wat moet 'ie kosten? En wat verwacht je ervan?

• Chantalmv2

Ok, hoorde weer van andere dat je er prima foto's mee kunt maken en zag ook voorbeelden die er toch wel prima uitzagen zonder de IS gemaakt.

Ik wil er gewoon leuke vakantiefoto's mee maken maar ook niet onscherp natuurlijk! Is gewoon voor huis, tuin en keukengebruik;)

• Rudo

IS kan een handig hulpmiddel zijn, maar 10 jaar geleden bestond het hulpmiddel nog niet (of in ieder geval niet toegankelijk voor het grote publiek) en ook toen werden er mooie foto's gemaakt hoor.

Als jij denkt dat er een schappelijke prijs voor gevraagd wordt, gwoon even op je eigen camera zetten en ff testen…..

Rudo

• Chantalmv2

50 euro moet ik ervoor betalen!

• JeroenW

Dat is íe wel waard. Als jij het niet erg vind om je bij je vriendinnen te vertonen met een lens zonder is…

• Chantalmv2

Kan ik me toch wel vertonen? Ben geen puber;)

• JeroenW

Tja, weet ik 't. Ik heb sowiso het idee dat je totaal niet snapt wat IS toevoegd.

• Chantalmv2

Beeldstabilisatie..

Ik denk dat het ervoor is om vooral op de 200mm handig kan zijn om scherp beeld te krijgen, geen bewegende beelden!

Heb ik het mis?

• Remco Jan

Je kan inderdaad wat langere sluitertijden gebruiken als je beeldstabilisatie hebt. Het is echter geen tovermiddel. Als het onderwerp flink beweegt heb je nog altijd een korte sluitertijd nodig om het beeld te bevriezen.

Bij gebrek aan IS, kan je ook gewoon een statief gebruiken, zoals we dat “vroeger” ook deden. Een monopod is al een prima hulpmiddel dat makkelijk is mee te nemen.