Help....

• Francis

Help…

Ik ben Francis en zoek voor een vriend die een beroerte heeft gehad een hulpmiddel

Hij is aan een kant verlamt, rechterhand kan hij gebruiken

Hij wil graag zn oude hobby fotograferen oppakken maar heeft een aanpassing nodig om zn fototoestel te kunnen gebruiken

Wie weet waar ik daarvoor moet zijn of dat zoiets te koop is?

Ik heb het hele internet af gezocht maar kan niks vinden…

groetjes Francis

• Antony.

Je moet wat specifieker zijn. Hoe wil hij fotograferen? Vanuit een rolstoel? Vanuit een auto? In de tuin? Het zal, zo is mijn eerste gedachte, gaan om een statief(je) dat ergens op bevestigd moet worden, bv dmv een zuignap, een schroef, een klem of een andere bevestiging.

Als er aanpassingen zijn voor gehandicapte pc-gebruikers, dan zijn die er ook voor gehandicapte fotografen.

Kan je iets te weten komen of contact opnemen met Monique Velzeboer? http://www.moniquevelzeboerfoundation.nl/monique-velzeboer

• JeroenW

Ik denk ook aan een draadontspanner

• Antony.

Nog een optie om info te vragen: http://gehandicapten.startpagina.nl/prikbord/read.php?780,10647829,10647829#msg-10647829

• Ruud

Ik heb eens een borststatief gezien. Een geval dat je om je nek hing, met aan de voorkant een constructie waar je een camera op kon bevestigen. Leek een beetje op zo'n geval dat mondharmonica spelende gitaarspelers gebruiken.

Dat in combinatie met de andere suggesties kan helpen, lijkt me.

• JoRo Fotografie

Met een snelsluiting van een statief kan je een hoop doen, bijvoorbeeld montage op een rolstoel.

De bediening van je camera ziet al vaak rechts dus dat is goed. Anders kan je met een draad ontspanner veel doen.

Bij goede fotografie winkel kan je statief onderdelen kopen.

Daar mee hebben wij vaker mensen geholpen.

VrGr JoRo Fotografie.

• Antony.

Als er geen reactie komt van Francis, is het weinig zinvol om nog op haar vraag te reageren.

• JeroenW

Typisch startpagina publiek, post and run.