Welke geheugenkaart in Canon 500D en waar kopen?

• Chantalmv2

Hebben jullie leuk goedkoop adresje voor deze geheugenkaartjes of gewoon in een winkel? En ik heb gehoord dat de Sandisc extreme wel goed is, klopt dit? Hoeveel GB heb je nou nodig?

• Johan

Hoi,

Ik koop ze altijd via www.ebay.nl. Kosten daar vaak een fractie van de prijs die ze bij Dixons vragen. Geldt ook zeker voor accu's.

http://shop.ebay.nl/?_from=R40&_trksid=p3907.m570.l1313&_nkw=sd+extreme+4+gb&_sacat=See-All-Categories

Wat ik het lekkerste vindt werken zijn de Sandisk Extreme kaarten. Minimaal 4 GB.

Gr,

Johan

• Remco Jan

Let op dat er via ebay ook namaak wordt aangeboden. Met name als het “een fractie van de winkelprijs” is, is het opletten geblazen. De marges die winkels maken zijn niet zo heel hoog.

Onder normale omstandigheden kan het overigens best zo zijn dat een namaak product prima voldoet.

• Johan

Dan heb ik tot nu toe geluk gehad denk ik :-))

Heb nu een tas vol SD kaartjes (2, 4 en 8 Gb) waarvan de meeste via ebay gekocht.

Stuk voor stuk werken deze uitstekend. Zelfs al een keer een aantal retails gekocht

die nu al een jaar meegaan. 5 Sandisk 2 Gb kaartjes voor 30,- euro. En ik gebruik ze veelvuldig.

Maar het blijft oppassen via internet. Toch weiger ik ze bij Dixons te kopen !! haha

• Chantalmv2

Heb ik de extreme niet nodig voor mijn EOS 500D?

• Johan

Ik bedoel de extreme versie ook. Je kunt met normale sd kaarten fotograferen

maar de wegschrijfsnelheid van de extreme ligt hoger. Handig als je bijvoorbeeld

met sportfotografie vaker snel foto's achter elkaar maak.

• Chantalmv2

Zou je anders mij willen mailen Johan waar jij je kaartjes altijd koopt voor die scherpe prijs?

chantalmv2@hotmail.com

• Acapulco

De extreme kaartjes zijn prima.

4 Gb. zijn gemiddeld rond de 15 euro te koop.

Soms doe je er verstandig aan om i.p.v. 8 Gb. twee van 4 Gb. te kopen.

Qua prijs ontloopt dat meestal niet zoveel maar mocht je 8 Gb. kaart stuk gaan tijdens het fotograferen kan je heel veel foto's kwijt zijn.

Met de 4 Gb. kaartjes kan de schade enigzins beperkt blijven.

Al is het altijd zonden waneer je foto's verloren gaan.

Ook kan je bij de SD kaartjes letten op de toevoeging van HC (SDHC) want dit geeft ook al aan dat het hier om de de snellere kaarten gaat.

Maar let op:

Niet alle (voornamelijk de wat oudere) kaartlezers kunnen met dit type kaartje overweg.