Tips voor Canon EOS 500d + 18-55 IS gevraagd?

• Johan

Zo te lezen heeft Joop nog nooit een fotosessie op het strand of in Afrika gehad. Daar helpt je zonnekap niet veel

met opstuivend zand. Waait regelrecht je zonnekap in en zandstraald je frontlens in no time.

Voor de rest ben ik het met hem eens. Koop een goed blaasbalgje en lensdoekje (al zie je hele kleine stofdeeltjes echt

niet terug op de foto indien ze op je frontlens zaten).

Bij lenswisselingen is stof op je binnenste lens wel direct terug te zien op alle gemaakte foto's. Let daar dus goed op.

• Johan

Tamron AF 28-80 1:3.5-5.8

Tamron AF 80-210 1:4.5-5.6

Zou ik geen geld voor over hebben als ik eerlijk mag zijn.

Lichtsterkte begint bij 28 mm op F3.5 en bij 80 mm op F4.5 !

Bij 210 mm heb je zoveel licht nodig dat je alleen bij mooi daglicht nog scherpe foto's krijgt.

Die Tamron die ik noemde is wat duurder maar heeft een lichtsterkte van F2.8 over het hele zoombereik.

Of te wel.. bij minder licht maakt dit objectief nog hele knappe scherpe foto's. Dat is zijn geld echt waard.

• JeroenW

Bos = onzin, op 't strand is het wel prettig.

• JeroenW

Nogmaals, en dan ben ik er klaar mee, waarom? Wat wil je ervan?

• Joop

Nou ik fotografeer regelmatig op het strand, maar ik ga echt niet in stofwolk of opwaaiend zand staan gaan fotograferen. En anders ga je echt wel met de rug tegen de wind in staan.

Hier is het Noorden van het land stuift het momenteel ernstig door de droogte dan zou ik niet meer kunnen autorijden, mijn bril niet kunnen dragen. Omdat dit nu word gezandstraald. Flauwekul.

Bij geen gebruik gaat toestel direct weer in de tas op zulke plekken enals ik die niet bij mij heb de lensdop er weer op.

Want de meenste bodies zijn ook echt niet stofdicht er er niks lastiger dan zand op je Sensor en onder en in de beweegbare delen.

• Joop

Ze wil niet lopen, maar zoomen. Terwijl je benen de mooiste zoom is die er bestaat.

• Chantalmv2

Oh wil best ook lopen, maar soms kun je ergens niet naartoe lopen…..denk denk!;)