Tips voor Canon EOS 500d + 18-55 IS gevraagd?

• Chantalmv2

JOEHOE!

Vandaag besteld een Canon 500D met 18-55 IS lens!

Wat is bv een goede lens om erbij te kopen? En kun je met deze lens al best mooie foto's maken? En filter voor op de lens (ter bescherming) nodig?

Wil ook nog een mooie tas en moet nog geheugenkaart scoren!

ZO BLIJ!

PS: ook ingeschreven voor de workshop voor 3 juli!

• JeroenW

Waarom zou je meteen een andere lens kopen als je nog geen idee hebt wat je doet? Een beschermingsfilter… ik vind ze alleen nodig als je bij rondspattend water of modder bezig gaat. Verder is een zonnekap en een oppassende instelling meestal voldoende.

• Chantalmv2

Ok zonnekap dus wel kopen? Daar dacht ik al aan.

En zijn er nog tips welke tas?

• JeroenW

Koop er een die je leuk vind en een beetje op de groei.

• Chantalmv2

Ben ook nog hard op zoek naar extra lens..

• johan

Als tas vind ik persoonlijk de Lowepro Slingshot een heerlijke tas in gebruik.

Vooral als je op zich nog weinig fotoapparatuur in bezit heb, Heb je meer spullen

mee te nemen is hij minder handig. Volgens mij is de 200AW nu rond de 60 euro.

Geen geld voor een goede foto tas.

Een extra lens die ik direct kocht was de Sigma 70-300 mm. Zeer leuke lens voor

149,- euro. Hier kun je simpelweg niet de mist mee ingaan. Zeker omdat je nog niet

precies weet waar straks je voorkeur naar uitgaat. Macro, landschappen, portret, etc

Indien je centjes genoeg heb zou ik zelf kiezen voor vervanging van de kitlens (18-55 IS)

Met alle respect. Dit blijft kwalitatief een mindere lens. Zelf heb ik vrij snel gekozen voor

de Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II VC LD Aspherical IF SP AF. Deze bevalt mee zeer goed.

Protectiefilter is een must op plaatsen als het strand, bossen, op safari in Afrika maar normaal

gebruik ik altijd een zonnekap. Zelf als het donker is (avondfotografie in steden).

• Joop

johan Schreef:

——————————————————-

> Protectiefilter is een must op plaatsen als het strand, bossen, op safari in Afrika

Een protectie filter gebruik je of om je front lens te beschermen of bij sommige L objectieven deze spatwater en stof dicht te maken.

Het is geen must, echt niet een goede zonnekap is het beste, na gebruik de frontlens nooit schoonmaken door doekje direct erop te wrijven, eerst blazen met een balgje en desnoods met heel zacht kwastje de hardnekkige rootzooi verwijderen. Daarna pas met een brilledoekje of een zachte katoenen doek de frontlens schoonmaken.

Nooit met je mond blazen, er gaat altijd een beetje speeksel mee en dit is zeer moeilijk te verwijderen.

• Rudo

Als je dan toch nu al weet dat je een tweede lens nodig hebt, zijn er voor nu twee logische opties. Je koopt er een telelens bij of je koopt een lichtsterk objectief. Persoonlijk zou ik eerst even met de kitlens aan de gang gaan en kijken wat het doet, en na een tijd (als je de camera onder de knie hebt) kijken wat je mist of wat nodig hebt.

Als telelens is de Canon 55-250 IS een mooie aanvulling op de kitlens.Dan kun je je kinderen van een behoorlijke afstand mee vastleggen, en kost zo'n 200 euro.

Als lichtsterk objectief zou je de Canon 50 f/1.8 kunnen nemen, is ideaal voor portretten en je kunt bij minder licht ook nog plaatjes schieten. Deze is voor rond de 100 euro te koop.

Mocht je genoeg geld hebben, is natuurlijk allebei de lenzen kopen ook een optie.

Groetjes van Rudo

• Chantalmv2

Bedankt voor jullie antwoorden. Ik dacht zelf aan deze tas:

http://trust.factoryprices.nl/product_info.php?cPath=10014_9925_11255&products_id=87033&Lowepro_Nova_180_AW_Zwart

Vind die slingshot wel erg groot (wel 49 euro maar op deze site ook)!

• Chantalmv2

Johan en wat vind je van de:

Tamron AF 28-80 1:3.5-5.8

en

Tamron AF 80-210 1:4.5-5.6

Staan op MP namelijk voor 90 euro!