juiste fototoestel

• ukkies

Hoi allemaal,

Ik hoop dat jullie me hier een beetje kunnen helpen.

Ik ben al enige tijd op zoek naar een nieuw fototoestel tot ongeveer 200 euro (tenzij een duurdere nog net wat beter is)

Het moet de volgende functies hebben:

Makkelijk vast te houden

Snel/ makkelijk te bedienen (dus niet allerlei soorten lenzen)

Goede donker resolutie, ik wil namelijk ook foto's in het donker kunnen maken.

Ik heb nu een panasonic (type nummer ben ik even kwijt)

Het grootste nadeel voor mij bij deze camera is dat ik geen mooie foto's kan make in het donker.

Nu heb ik ook een fototoestel (Canon 490 bij de kruidvat gezien) Heeft iemand daar ervaringen mee? Goede of slechte

Wie kan mij hier een beetje bij helpen, ben op zich niet merk gebonden, het liefst wel een goedkope camera maar ja kwaliteit speelt natuurlijk ook een grote rol

Alvast bedankt

• Rudo

Om foto's te maken heb je licht nodig. Als het licht er niet is kun je het licht zelf maken door bijvoorbeeld een flitser te gebruiken. Een foto maken in het donker is haast niet mogelijk en zeker niet voor dat budget.

Groetjes van Rudo

• ukkies

Hee

Ja wat je zegt daar heb je gelijk in. Maar als ik nu foto's maak in het donker zie je bijna niks scherp (alsof de flitser onvoldoende belicht)

En ik weet dat dit beter zou kunnen. (dus misschien inderdaad een betere flitser?)

Daarbij is het voornamelijk om foto's bij daglicht te maken, maar aangezien ik er ook wel eens opuit ga in de avond leek me dat wel een belangrijk punt.

• Ramrod

Die flitsers op die compact camera,s zijn natuurlijk veel te klein alles op +/- meer dan 2 meter zal niet goed belicht worden.

Kijk toch eens bij Panasonic de Panasonic DMC-FZ38 lijkt meer op een spiegelreflex maar is het niet ,zeer goede lens ,groot zoom bereik en video mogelijkheden tevens de mogelijkheid om een hoop zelf in te stellen,misschien een leuke opstap naar een spiegelreflex.

En anders de Panasonic DMC-TZ10 een compact camera maar ook weer een prima lens met veel zoom en als je dat leuk vindt je kan er prima video opnames mee maken .

• De Klik

Een foto in het donker, wordt een donkere foto.

Tenzij je een flitser gebruikt.

Indien je in de grote ruimte een flitser wilt gebruiken zul je heel wat dieper in de buidel moeten tasten.

• ukkies

Om nog terug te komen op toestel

Ik maak nu wel regelmatig foto's en dacht dat het handiger was om een klein en compact toestel te nemen. Maar inmiddels ook nav deze reacties lijkt het me beter om gewoon meer uit te geven aan een beter toestel, je hebt er immers meer profijt van aangezien het toch ook wel een product is wat je voor langere tijd koop.

Zoals het er nu uit ziet gaat het waarschijnlijk een panasonic of canon worden, heb meerdere modellen op het oog.

Maar in elk geval bedankt voor de reacties