keuze 1e spiegelreflexcamera

• kelly

Goedemiddag allemaal,

Ik ben een hobby fotograaf. Ik fotografeer veel op vakantie,denk aan bv de chinese muur in zijn totaal maar ook de stokjes bij het eten. Dieren en sport zet ik ook graag op de foto. Macrofotografie lijkt me ook heel leuk. Merk bij mijn huidige camera dat ik meer wil dan dat de camera kan. Ik wil het liefste 1 lens, zodat ik niet hoe te wisselen. Is 1 lens kwalitatief minder dan 2 lenzen?

Ik ben me aan het orienteren op een nieuwe camera te kopen. Mijn 1e spiegelreflexcamera. Budget +- 500 vind ik voorlopig genoeg. Dit is voor de body en lens (en).

Nu heb ik mij oog laten vallen op de Canon Eos 1000D met 18mm-200mm van tamron

of de nikon D3000 met de stigma 18/200mm.

Heeft iemand 1 van de twee camer's met de lenzen? of heeft iemand een goed ander alternatief?

Alvast heel erg bedankt voor de hulp.

• Joop

Door een in het archief te lezen dan zou je nu weten dat die superzooms zoals een 18-200 geen goede objectieven zijn. Je zult dit ook in alle fotografie forums lezen.

Dus niet kopen.

Waarom gewoon niet met de kit set beginnen die bij Canon behoorlijk goed zijn en waar je makkelijk jaren vooruit kan.

Zowel Canon als Nikon zijn goede merken.

• kelly

bedankt voor je bericht.

het is dus beter om 2 losse lenzen te nemen? Als ik het goed begrijp. Ik wil een groot zoombereik hebben zodat ik vele mogelijkheden heb. vandaar dat ik d8 dat de lens 18-200 een aardige keuze was. 2 lenzen, is dat handig als je bv eerst de hele chinese muur erop wilt zetten en daarna je schoenveters. Moet je dan niet heel veel wisselen?

Ik heb nu nog een spiegelreflex vandaar.

• Joop

Het wisselen valt allemaal wel mee. En wat dan nog, daarvoor koop je een spiegelreflex, voor ieder doel kun je de goede objectief kiezen.