Keuze tussen Panasonic TZ10 en Sony DSC-HX5V

• Sjohn

Ik wil een digitaal toestel aanschaffen. Wie kan mij helpen om een keuze te maken tussen beide toestellen.

Het gaat mij meer voor het fotograferen tijdens het reizen. Dus goede zoom (min.10 x) en een groothoeklens (25 mm) vind ik erg belangrijk.

Sjohn

• Joop

Panasonic is dan je keus.

• Sjohn

Kan je dat verklaren?

Sjohn

• Joop

Panasonic is beter dan Sony. Maar ga eens naar een goede winkel en laat je voorlichten.

• De Dons

Panasonic heeft over het algemeen genomen de volgende + punten ten op zichte van sony,de scherpte,doortekening in je foto's,en vooral een natuurgetrouwe kleuren verzadiging ,sony knalt er erg veel rood doorheen.

Kweet niet of je GPS op je camera nodig hebt en het zogenaamde HD filmen anders kan je ook de TZ8 nemen scheelt aanzienlijk in prijs en voor dat verschil koop je een knappe tas ,een geheugenkaart, een statief, een xtra batterij kortom maak je je camera mooi compleet.

Neem anders een geheugen kaartje mee naar je fotoboer ,maak met beiden een foto van het zelfde onderwerp,zowel binnen als buiten download op je pc/lapper en kijk naar de verschillen en overtuig je zelf.

Succes

• Sjohn

Bedankt, hier heb ik wat aan, GPS is een leuke bijkomstigheid, maar bij de Sony vind ik de Panorama functie wel erg aantrekkelijk.

Sjohn

• Mark

Ik heb de zelfde keuze moeten maken en na lang overwegen kies ik voor de hx5v

rede: sweep panorama wat verbluvende resultaten geeft. burst mode 10 shots in sec.

HDR functie die bij tegenlicht twee fotos maakt met verschillende belichting en daar

1 mooie foto van maakt, en zo nog wat dingen.

groot nadeel van de TZ10 is lichtstreaks ( licht strepen) in zowel video als fotos.

als je beetje tegenlicht heb of een schitering op een raam of auto dan heb je gelijk

verticaal een paarse streep. dit is te zijn in dieversen filmpjes op youtube.

zoek maar op sony hx5 vs tz10 dan vind je de splitscreen filmpjes.

ik ga dus na week lang research toch voor de sony.

• Mark

test results hx5v vs TZ10

hier filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=fCCw0al3G6Q&feature=player_embedded

zijn in totaal 8 filmpjes die je ook solo kunt bekijken

mikesmultimedia.com

die lightstreaks wordt je echt gek van

vandaar toch mij kueze voor de sony

• nikonsjoerd

Heb je een aantal full site sweep panorama's online staan die je gemaakt hebt? Wil ze wel eens zien.