Ik ken die reclame niet, maar het klinkt als een uitdaging ;-) Ik zie op wikipedie dat die beesten 51-59cm zijn, dus dat zou moeten lukken met een 50mm…
Hoi,
je budget is uiteraard allesbepalend, maar als fotografie echt je hobby is of dreigt te worden, denk dan goed na wat je gaat kopen want soms is het handiger om even door te sparen totdat je wel die ene lens kan kopen die je graag wilt hebben.
Natuurfotografie is uiteraard erg veel omvattend, maar als je ‘wildlife’ of vogels wilt gaan fotograferen, kom je met 500Euro inderdaad niet zo heel erg ver, tenzij je met een matige kwaliteit tevreden bent….
Wij hebben voor onze safari's onder meer de 100-400 van Canon, maar ja daar tel je zeker 1200 voor neer.
Als je een goede body koopt heb je daar jaren plezier van, maar als je een matige lens koopt wil je ongetwijfeld op korte termijn een stapje hoger en zit je dus weer met een lens die je niet meer gaat gebruiken.
veel succes
Ruud
Zelf heb ik een pentax ist DL en een pentax K20 d
Maar wat vooral belangrijk is zijn de lenzen en met pentax heb je het voordeel dat je zelfs oude schroefdraadlenzen heel goed kunt gebruiken.
Wel alles handmatig instellen maar vooral voor het kleinere werk is dat toch beter.
Ik heb een heel stel oude pentaxlenzen waaronder 2 macrolenzen en die heb ik tweedehands goedkoop kunnen aanschaffen.
Kortom de body is niet zo belangrijk als de kwaliteit van je lenzen.
En dat oude glas heeft vaak een betere kwaliteit dan al dat nieuwe spul vind ik.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?