fujii camera

• wim

Nogmaals een vraagje over mijn digitale camera.

Ik heb een vraag gesteld over mijn digitale camera en wel dat de foto,s die ik maak ineens erg wit zijn enwel zo erg dat jebijna niet kunt zien wat er op staat.

Een tip was om een aantal dagen de batterijen eruit te laten,maar dit werkte niet.

Ook kreeg ik van iemand te horen dat het aan de sensor kon liggen.

Hij is er zo ineens mee begonnen en niet gevallen of zo.

Het rare is (en dat is nu mijn vraag) dat als ik ermee in huis fotografeer er niets aan de hand is en hij mooie foto,s maakt,dus wat kan dit zijn.

Ik heb nu een spiegelreflexcamera gekocht maar deze is zo handig(klein)om mee te nemen dus daarom hoop ik dat iemand iets meer weet.

alvast bedankt .wim.

• JeroenW

Wat is je vraag nou precies?

• wim

Mijn camera maakt binnen geweldige mooie foto,s,maar maak ik buiten foto,s dan zijn ze helemaal overbelicht.

Volgens de winkelier en iemand die zelf fotograferen als hobby heeft ligt het aan de sensor??

Nu is mijn vraag wat doet de sensor en waarom maakt hij binnen wel mooie foto,s

Zoals ik al eerder aangaf is er niets mee gebeurd,gevallen, nat geregend ofzo.

Dus ik hoop dat iemand een opolossing heeft. bedankt.

• JeroenW

Reset en/of kom met voorbeelden

• Joop

Wat Jeroen zegt laat eens een foto zien.

In welke programma stand heb je de camera staan? Automaat?

Overbelichting kan een gevolg zijn dat je diafragma niet meer goed werkt?

Zet hem eens in de diafragma voorkeuze stand en schiet eens foto's op verschillende diafragma standen. Kijk eens wat er dan gebeurt.

Zie alle foto's er gelijk uit of gaan de foto's van donker naar licht of van licht naar donker.