fujicamera

• wim

Ik heb een vraagje als het even mag,

Ik heb een digitale camera merk: fuji finePix F10 .

Nou heb ik hetvolgende probleem:

Als ik ermee binnen fotografeer krijg ik prachtige foto,s,maar sinds kort als ik er buiten mee foto,s maak zijn ze helemaal of gedeeltelijk wit,dus eigenlijk kan ik niet zien wat er op staat.

Er is niets mee gebeurd(gevallen vochtig geworden of zo),heb hem altijd in de auto .

Volgens de verkoper kan het aan de sensor liggen,maar kan dit zomaar komen zonder dat er iets mee gebeurd is??

Graag advies van jullie,want ik ben maar een leek op dit gebied alvast bedankt.

P.s instellingen zijn ook niet veranderd.

• JeroenW

Voorbeeldje zou wel helpen. Hoe oud is dat ding? Als 's batterijen er een paar dagen uitgehad om te kijken of het dan weg gaat?

• wim

De camera is ongeveer 6 jaar oud ,maar dat zegt toch niet alles,en nee heb niet de batterijen er uit gehad ,ga dat zeker proberen,maar wat is bij een fototoestel de sensor en wat doet hij ?

De foto,s zijn echt heel erg overbelicht lijkt het wel,je ziet als het ware maar de helft(of minder) van de foto?

• JeroenW

Sensor is wat vroeger de film was. Er valt ligt op en er komt een plaatje uit. Met 6 jaar is het ding sowiso economisch afgeschreven. LAat 'm even zonder batterijen, de fabreiksinstellingen worden teruggezet zodat je een fout van jezelf kan uitsluiten

• votovilozoov

Die camera is gestorven.

Uithuilen & nieuwe kopen, is toch ook leuk?