Hallo,
Ik fotografeer al een aantal jaren voor de hobby met een Canon S3 IS. Vooral reis fotografie.
Daarna heb ik er een Canon Ixus 860 bij gekocht om iets makkelijker mee te kunnen nemen.
Aangezien er nu een kleine meid van een aantal maanden hier in huis is bijgekomen, maak ik veel meer fotos binnenhuis en dan vooral portret fotos. Op zich maakt te S3 IS hele aardige fotos maar ik mis toch wel de kleine scherptediepte om mooie portretten te maken en ook flits ik natuurlijk alles kapot omdat hoger als ISO400 onacceptabel is.
Dus overweeg ik om een spiegelreflex aan te schaffen. Gezien mijn ‘Canon verleden’ (altijd zeer tevreden over geweest) neig ik naar de EOS 450. Dit staat nog niet vast, maar het is gewoon mijn eerste gevoel. Ik denk dat dit gewoon een goede, complete body is. Film is niet belangrijk voor mij en megapixels ook niet.
Dan komt de vraag, welke lens of lenzen! Ik maak nu dus veel portret fotos in en om huis. Maar ook gaan we nog steeds op reis en wil ik daar ook goeie fotos van kunnen blijven maken, dus redelijk veel zoom is af en toe toch wel gewenst. Een aantal dingen die ik overweeg (op basis van meningen van mensen en lezen op internet):
- Een tamron 18 - 250 of 18 - 270 lens. Dan ben je ‘klaar’ zeg maar , alles in 1. Maar dan twijfel ik aan de kwaliteit van de portret fotos die ik binnen maak
- Een canon 18 - 55 of 18 - 70 lens. en daar bij een 55 -200 lens o.i.d. nadeel is dan vaak wisselen lijkt mij (vooral op reis)
- Een canon 18 - 55 voor thuis en dan een tamron (of misschien een canon 18 - 200?) voor op reis.
Aangezien ik nieuw ben in de slr wereld vind ik het moeilijk om een keuze te maken. Graag zou ik jullie mening /advies horen
Groeten
Jeroen