natuurfotografie

• JeroenW

Recentelijk had ik een hele dag in een vogelrijke omgeving. De platen waar ik mee terug kwam bevielen me niet helemaal dus ik ben begonnen om ‘s kritisch naar m’n werk te kijken, te analyseren en te leren.

Naast dat iets langers dan 300mm toch wel prettig zou zijn kom ik er toch steeds op uit dat het besluipen heel belangrijk is en de sluitertijd. Ideaal is weer is, denk ik, een waterig zonnetje een uurtje of wat na zonsopgang. Licht is niet te hard en er is genoeg van.

Paar foto's.

1/800 is toch niet genoeg:

eigenlijk teveel gecropt naar mijn smaak maar ik vind de pose toch erg leuk:

Simpele koolmees maar toch..

Hier ben ik met de uitsnede redelijk tevreden, licht was echter zo schaars dat ik toch nbest wat ruis kreeg.

Lijnen en reflectie zijn goed, de vogel is echter niet lekker scherp en ik heb geen idee waarom

tegenlicht achter de oortjes vind ik zo leuk

• Freetje

Leuk, ook ik vind vogels leuk om te fotograferen. Inderdaad wel lastig met sluitertijd e.d. Ze zijn zo vlug, deze heb ik van de winter gemaakt

deze is gekropt, lens is nog iets te klein maar evengoed leuk, bonte specht.

groep blauwe reigers niet geheel scherp maar ik vind het wel bijzonder dat er zoveel bij elkaar staan

groeten

• JeroenW

Witte ganzen op sneeuw, hoe moeilijk ga je het jezelf maken? Die specht, goede hoek, ik tref ze meestal hoger

• sipke

Natuurfotografie? Nee dat doe ik niet

• Albert Bolink

klaaihoeke vooral die onderste foto vind ik goed

• JeroenW

Net even gegoogled, lijkt dialect maar ik weet werkelijk niet wat 't betekend

• Albert Bolink

Of Sipke heet Klaaihoeke of Sipke beheerd de website van Vara Vroege Vogels waar de 2 onderste foto's wegkomen!

• IljaK73

Ook 1tje dan maar………….

Groet,

IljaK73

• JeroenW

Valt me de laatste tijd wel vaker op dat er bij reigers toch best wat kleurvariatie is.

• sipke

Ehhhhhhhhhhhhhh nee het is geen dialect