foto's uit photoshop importeren in fotoboek

• Jolanda

Hallo allemaal,

Ik ben bezig met het maken van een fotoboek van 30x30 cm.

Het programma van het fotoboek biedt te weinig mogelijkheden om een foto te bewerken of schaduwen en ornamenten toe te voegen.

Ik wil dus in fotoshop een pagina maken en deze importeren in het fotoboek.

Hoeveel dpi moet de afbeelding dan zijn? En als ik dan een achtergrond gemaakt heb en ik plaats hier 1 of meerder foto's in, is dat dan een probleem?

Tips en ideeen zijn welkom.

Thanx

• Remco Jan

Ga uit van 300 dpi voor een fatsoenlijke kwaliteit. De totale pagina wordt dan 30/2,54 x 300 = 3543 x 3543 pixels.

• Alex

TIP:

Dwonload een programma waar dat allemaal wel in zit, zoals dat van www.fotoalbum.nl

• Sidney

Dat kan zeker maak in Photoshop jpg bestanden zoals je zelf wil, als het maar het formaat 30 cm bij 30cm heeft. Ga vervolgens naar de Albelli fotoboeken software en plaats jou eigen gemaakte jpg bestanden als achtergrond in het boek. Geef aan met je rechter muisknop dat de foto's ondoorzichtig moeten zijn en je hebt je eigen foto's in een echt fotoalbum. Je kunt de Albelli software downloaden via www.albelli.nl

• sidney

Ooh ik vergeet een resolutie van 300 DPI is voldoende, als je een fotoomslag wil maken in photoshop moet je er wel op letten dat je dat jpg bestand 60 x 30 cm maakt.

• Remco Jan

Dan nog heb je niet de vrijheden die je wel hebt als je alles zelf via Photoshop doet.

Bovendien ben je vrij om te kiezen waar je het album laat maken als je zelf de pagina's opmaakt los van het programma dat de albumprinter biedt.

• Alex

Alles wat Sidney van Albelli aangeeft kan ook bij http://www.fotoalbum.nl .

P.s.:

Ik ben geen werknemer van fotoalbum.nl, maar ben gewoon heel tevreden over hun kwaliteit (EISA-Award 2010!), service en complete softwarepakket voor Windows, MAC en Linux.