ion foto en negtief scanner PICS 2 PC

  • Jan

    Als ik deze scanner koop heb ik dan een rouwkoop?

  • Antony.

    Als je al de opmerkingen leest……ik zou daar niet vrolijk van worden van al dat gemodder.

  • C.van Roekel

    Na veel gedoe is het gelukt dit apparaat te installeren op Windows 7.

    Alles functioneert zoals het moet, alleen lukt het niet negatieven te transformeren in gewone afbeeldingen. Alle knoppenstaan goed en ik heb ‘negatives’ gekozen.

    Wie weet hier iets op.

    C.v.R.

  • Ing

    Ik heb afgelopen zaterdag dit apparaat aangeschaft. Na 5 negatieven ingescand te hebben deed ie het niet meer.

    Heb inmiddels een nieuwe, maar ben er nog niet echt blij mee. Heb net weer wat negatieven ingescand,

    zijn inderdaad erg overbelicht. Het bewerkingsprogramma Blaze Photo werkt ook niet: het programma loopt vast en geeft een foutmelding.

    Ik had veel meer van het apparaat verwacht. jammer!

  • Cor den Hollander

    Hoi,

    Ik heb vandaag bij de Makro de pics2pc gekocht voor 69 euries ex. Ik werd gelokt door de 3600 dpi mogelijkheid.

    Maar ook ik ben er inmiddels achter dta het apparaat kuren vertoond bij het installeren en het scannen. Het kan ook aan de software liggen , maar bij gebruik van Irfanview doe ie het ook niet altijd.

    Inderdaad worden wat lichtere dia's al snel enorm overbelicht en dan is er weinig meer aan te doen.Ik heb hier nog zo paar duizend dia's liggen en zal wel een duurdere gaan aanschaffen of er een huren voor 20 eurie per dag.Dan krijg je een Nikon mee.

    Ik werk met Vista Pro en de meegeleverde schijf wilde niet werken. Ik heb de drivers gedownload en toen werkte ie wel.Maar na een paar dia's kreeg ik het apparaat niet meer aan de gang.Dus ben ik het nu zat en breng het apparaat morgen gewoon terug. Dat werkt gelukkig wel makkelijk daar.. Dus dan maar weer zoeken naar een goede oplossing. Maar ik geef zeker geen positief koopadvies. Het is en blijft een goedkoop apparaat en dat is te merken bij de werking. Helaas is het hier echt alle waar naar zijn geld.Je zou toch kunnen verwachten dat men tegenwoordig met de steeds meer zakkende elektronicaprijzen men een goed werkende scanner zou moeten kunnen maken die gewoon goed werkt?

    Terwijl ik dit type doe ik de scanner weer in de USB-bus en ik hoor het signaal van AANGESLOTEN, dus windows herkent schijnbaar de scanner wel maar verder is ie niet te bekennen.In niet een programma.

    Dus nog even NIET KOPEN!!!!!

    Cor den Hollander Vlaardingen

  • Antony.

    Had ik jarenlang een tweedehands Nikon LS3, die goed scande totdat hij niet meer werd herkend door Vista. Dat apparaat verkocht voor mijn aankoopprijs aan iemand die niet met Vista werkte.

    Zelf een Epson 700 scanner gekocht. Kostte iets van 600 Euro. En het is zalig en perfect scannen: 12 dia's tegelijk of 24 kleur- of zwartwit negatieven tegelijk. En ook alle mogelijke grotere filmformaten.

    Van bovenstaande scanperikelen word ik niet vrolijk…..

  • corneli

    Heb 2 weken bovenstaande scanner en heb 2 weken zitten modderen met dezelfde problemen, die ik nu op deze site lees.

    Jammer dat ik dat niet eerder gedaan heb, voor ik het ding kocht.

    Ik ga hem terugbrengen, heeft iemand ook al een reactie van de fabrikant. want dat kan ik nog nergens terugvinden.

  • Dick Bakhuis

    Sandy Schreef:

    ——————————————————-

    > Ik heb deze scanner gekocht. Maar het instaleren

    > lukt niet.

    > In het programma Blaze Photo verschijnt een pagina

    > waarop in het midden staat: Dit zal uw gehele tray

    > leegmaken. Wilt u daargaan?

    > Maar ik kan niks aanklikken en die scanner zelf

    > reageert ook niet?

    > Wat doe ik fout.

    > In het boekje staat dat ik get photo aan moet

    > klikken. Ik zie dat nergens staan en heb overal op

    > geklikt,

    > maar er gebeurt niks. Weet iemand raad??

  • peter

    Ik kon het redelijk makkelijk instaleren , pc herstarten en het werkte.

    Helaas is de belichting niet al te best.

    MAAR, het aller ergste is dat je 10 tot 20% van je dia/negatief kwijtraakt !!!!!

    Breng hem morgen weer terug , het apparaat doet niet wat ik er van zou mogen verwachten.

    Mijn flatbed met doorlicht doet het stukken beter , alleen duurt het veel langer

  • peter

    Ik kon het redelijk makkelijk instaleren , pc herstarten en het werkte.

    Helaas is de belichting niet al te best.

    MAAR, het aller ergste is dat je 10 tot 20% van je dia/negatief kwijtraakt !!!!!

    Breng hem morgen weer terug , het apparaat doet niet wat ik er van zou mogen verwachten.

    Mijn flatbed met doorlicht doet het stukken beter , alleen duurt het veel langer