Tele zoom lens voor Canon EOS 350 D

• antoinette9670@hotmail,com

Hallo, ik ben in het bezit van een Canon EOS 350D, met enkele objectieven, nu ben ik op zoek naar een telezoomlens. een beetje forse van 400 mm. heb nu een 28 mm-210 mm wie weet welk type en merk het beste geschikt is en past binnen een redelijk budget. ik wil wel nieuw kopen vindt het te link tweede hands te kopen. mijn budget zal max 750 Eur zijn. wie kan mij helpen aan goeie info, waar moet ik op letten, waar kan ik deze objectieven eens zien en vasthouden en eens op mijn eigen camera klikken.

ik hoor graag van jullie als enhousiaste fotograaf op deze dochter pagina moet dat lukken et zoveel enthousiastelingen

alvast bedankt voor jullie reactie

• Rudo

Ik denk dat de beste zoomlens met die lengte de Canon 100-400 is, maar die past niet in jouw budget (ik denk dat een goede tweedehands ook te duur is)

Dus dan blijven de sigma 50-500, 80-400, de 120-400, de 150-500, de Tamron 200-500 over. Sommige zijn net iets boven je budget, anderen vallen er in.

Het zijn allemaal niet de allerbeste lenzen, en zijn denk ik iets minder goed dan de 100-400 van Canon, maar het verschil zit hem in details.

Ik denk dat je het best even naar een goede fotowinkel kunt gaan om even wat uit te proberen op je camera, zeker als je voor een Sigma gaat want die hebben soms nog wel eens wat kwaliteits problemen met sommige lenzen, dus eerst uitproberen voor je de lens meeneemt.

Groetjes van Rudo

• Dennis

Is er ook niet (zo uit mijn hoofd) een Tokina 80-400 met niet verkeerde reviews?

• Rudo

Ja inderdaad is dat ook een optie die ver binnen het budget past. Er zijn echter wel meerdere versies van deze lens in omloop. De nieuwste versie heet AT-X840 AF D (de toevoeging van de letter D voor digitale fotografie)

Groetjes van Rudo

• JeroenW

En da's helemaal geen verkeerde. Samen met een jong gebruikte sigma 50-500 de beste optie denk ik

• De Klik

De sigma 50-500 vind ik niet geweldig.

Erg veel vertekening en vaak lastig om goed te focussen.

De Tokina heb ik nog nooit getest.

• Albert Bolink

Ik weet niet waar je woont antoinette , maar ik adviseer mijn klanten ook te gaan naar Fotokonijnenberg in Den Ham.

Je kunt daar goed en goedkoop elk onderdeel op fotogebied kopen en op 2e hands is zelfs garantie aanwezig!.

Hoop wel dat de moderator akkoord is dat ik een dealer noem !

• Antony.

Beste Albert,

Je komt hier op 7 maart met veel poeha binnenvallen, schopt en slaat en tiert om zich heen. Wil de popie jopie uithangen, typisch voorbeeld van iemand die te pas en te onpas “respect” schreeuwt, zonder het zelf te tonen. Ik zou zeggen, gedraag je en stop nou maar met je zeikopmerkingen tegen de beheerder en anderen hier op dit forum.

Groet, Antony.

• Albert Bolink

Niks te doen? 5 regels geneuzel omdat ik één extra regel plaats !!

• Marco ( man van Antoinette

Waar gaat dit over zeg, een normale vraag en dan dergelijke reacties. Ik denk niet dat wij zitten te wachten op dit gedoe, moderator wil usvp de discussie skippen. Beetje jammer en ik oet nog wel twee keer bedenken of we weer eens op dergelike forums een doodnormale vraag stellen.