Lens voor tafeltennis

• Carla89

Hallo,

Ik ben opzoek naar een lens waarbij ik mooie actie foto's kan maken op mijn tafeltennis vereniging.

Ik had zelf de Canon EF 50mm f/1.8 II op het oog, maar is dit wel de juiste lens hiervoor?

Zo niet.. wat voor lens zouden jullie mij aanraden?

Alvast bedankt!

• De Klik

Als je redelijk vrij bent in waar jij je opstelt kan dat inderdaad een goede keuze zijn.

• Carla89

Ik heb niet zo heel veel ruimte om te lopen. Ligt er natuurlijk aan of er mensen op de tafels aan het spelen zijn, maar het zijn foto's voor de website dus ik zou eventueel kunnen croppen.

• De Klik

Een 1.8 objectief is eigenlijk wenselijk bij een dergelijk snelle sport.

• JeroenW

Als je een zoom hebt die ook 50mm doet (de 18-55 bijv) zet die dan 's op 50mm vast en kijk of dat werkt. Op zich kan je je aan de 50mm 1.8 van canon (en nikon en bijna elk ander merk) geen buil vallen. Scherpte is goed tot uitstekend en prijs/kwaliteit is prima. Echter, 50mm moet wel zijn wat je zoekt.

• Remco Jan

Moeten de foto's van een wedstrijd zijn? Zo niet, dan hoeft het gebrek aan ruimte niet zo'n probleem te zijn lijkt me. Gewoon een paar vrijwilligers die een potje tafeltennissen en daar lekker om heen lopen. Ik kan me voorstellen dat men dat tijdens een wedstrijd dat niet ziet zitten.

• Joop

Ik ben van mening dat de Canon EF 50mm f/1.8 II geen goede keus is, zijn AF is veel te traag om snelle bewegingen / sport vast te leggen.

Ze heeft veel maar aan de Canon EF 50mm 1.4 USM, welke veel sneller is maar ook duurder.

Maar ik denk dat de Canon EF 85mm f/1.8 USM een veel beter keus is. Maar dat hangt ervanaf hoe ver je van de tafel bent.

• Carla89

Het gaat om competitie wedstrijden. Kan af en toe wel tussendoor lopen.

• Marcellus

Ja ik heb ook wel eens tafeltennis gefotografeerd, 50 mm kan natuurlijk lekker lichtsterk maar je kan niet echt dichtbij halen. Mijn ervaring is dat ik met 800 iso op 2,8 en 1/250 uitkom. Dan heb je een beetje beweging in de bal en de hand. Ik fotografeerde met een 70/200, beetje zoom is lekker!

• De Klik

Joop,

Bij dit soort sport fotografie hoeft de AF de beweging niet bij te houden.

Scherpstellen op de persoon is dan voldoende.