Canon 450 D of Nikon 5000

• Floortje

Hoi,

Wij zijn van plan een spiegelreflex camera te kopen maar zitten te twijfelen tussen een Nikon 5000 (of evt 3000) of een Canon 450D.

Wat raden julllie ons aan of is het meer een kwestie van gevoel? Want volgens mij zit er tussen die body's niet echt veel verschil of wel.

Grt,

Floortje

• Remco Jan

Het maakt allemaal niet zoveel uit. De kwaliteit van de foto wordt bepaald door de persoon achter de zoeker.

• JeroenW

Waarom twijfel je? Wat spreekt je aan in de een? En in de ander?

• nikonsjoerd

Mijn gevoel zegt Nikon.

• JeroenW

't mijne ook maar dat wil niet zeggen dat 't voor floortje de beste keuze is.

• fotomark

Inderdaad weinig verschil.

De Nikon heeft wel een kantelbaar scherm wat ansich wel leuk is.

Denk aan hele lage of hoge standpunten.

En een filmfunctie wat een leuk extratje is maar dan moet je wel willen filmen natuurlijk je koopt tenslotte een fototoestel.

Kwaliteit van die films is echt heel goed (720P) en door de grote chip is de filmkwaliteit tegen het profesionele aan allen het geluid is niet geweldig en je kan een eventuele microfoon niet aansluiten maar dat terzijde.

Ben zelf ook een Nikon man dus ik zeg Nikon neemt niet weg dat de Canon ook erg goed is.

Je kan natuurlijk ook een 500D overwegen (met filmfunctie en meer pixels) die nu ook niet heel erg duur is zeker nu met de komst van de 550D.

Oftewel er is geen slechte keuze mogelijk.

Misschien naar een winkel gaan en de camera's eens vasthouden. de prettigste camera is de camera die het lekkerste vasthoud en die je het meest prettig vind werken.

Succes.

• Floortje

Waarom?

• Floortje

We hebben ze vast gehad en voor mij ligt de canon het beste in de hand. Maar mn vriend heeft wat grotere handen en voor hem leek de Nikon fijner.

Heb ook het idee dat je geen slechte keuze kan maken, maar je wilt het toch goed doen. En omdat we nog niet weten wat we in de toekomst verder aan uitbreiding willen doen, willen we toch voor de grotere merken gaan omdat die gewoon meer keuze hebben.

Zo zitten we dus ook nog te twijfelen wat betreft de lenzen. Ik denk dat we er voor kiezen om met een (redelijk) standaard lens te beginnen (18-55 of tot 70) en dan later uit te breiden (we willen in het najaar naar Afrika, dus dan heb je toch wel net iets meer nodig denk ik, maar dan hebben we ook al wat geoefend en weten we beter een keuze te maken).

Maar van de andere kant lijkt het me ook weer makkelijk om niet met lenzen te hoeven wisselen en dus meteen een lens van 18-200 of zo te kopen.

• votovilozoov

Sjoerd staat algemeen bekend als merkenfetishist

• JeroenW

Mocht de keuze op nikon vallen dan zou ik zeker ‘s naar de 18-105 kijken. Goede lens, heel prettig bereik. Da’s een puntje waar nikon echt beter is, kitlenzen. En nee, je kunt 't niet echt fout doen.