Canon EOS 450D óf Olympus E-600 / E620 ?

• Cynthia

Hallo lezer ,

Hier een beginneling, ik wil een spiegelreflex camera kopen.

Ik ben bij een fotozaak geweest en die vertelde mij dat een Olympus E-600 een prima toestel is om mee te beginnen en vooral voor het gene wat ik er mee wil (vakantie, rondom huis foto's etc.) ik wil zeker een basis fotografie cursus gaan volgen om de kneepjes onder de knie te krijgen én als ik het heel erg leuk vind er misschien wel meer mee doen. De Canon zou volgens de verkoper ook prima zijn alleen de lens die er bij zit EF-S 18-55 IS schijnt niet alles te zijn. Bij de Olympus krijg ik 2 lenzen : EZ 14-42mm + EZ 40-150mm .

Wat raden jullie aan? ik heb gelezen dat Canon een goed merk is van Olympus weet ik nog niet zoveel.

Graag jullie reacties.

• votovilozoov

Met Olympus is niks mis

• votovilozoov

Met een Canon heb je veel meer keuze uit 2e handsspul voor eventuele uitbreidingen, dat is het voor deel.

Zolang je de volgende vragen niet vlot kan beantwoorden zou ik me over de camera's niet zo druk maken:

Wat doen sluitertijd en diafragma met mijn plaatje?

Welke ISO moet/kan /mag ik instellen en waarvoor?

Waar moet de camera focussen en hoe stel ik dat in?

Wat is scherptediepte?

Welke soort lichtmeting ga ik waarvoor gebruiken?

Wat moet ik eventueel softwarematig nog doen na de opname?

• JeroenW

Met de canon kitlens is niks mis. De olympus is prettig als je niet heel veel aan extra's denkt te gaan kopen en graag een compacte camera wil.

• De Klik

Hoeveel gaat de 550D eigenlijk kosten?

Is dat geen optie?

• nikonsjoerd

Waarom geen Nikon?

• Rudo

Ongeveer 750 euro, voor de body….. Dat is een paar tientjes minder dan de 50D…..

• sipke

Tja, waarom geen Nikon. Maak je niet druk Sjoerd. Maar idd een D90 past ook in dat pakket. Daarnaast zou ik goed beraden of ik wel een kitlens zou kopen.

• JeroenW

sipke Schreef:

——————————————————-

> Tja, waarom geen Nikon. Maak je niet druk Sjoerd.

> Maar idd een D90 past ook in dat pakket. Daarnaast

> zou ik goed beraden of ik wel een kitlens zou

> kopen.

Omdat?

• Cynthia

Bedankt voor jullie reacties.

De Canon 550D zal rond de € 780 gaan kosten (alleen de body) . Ik merk dat ik mij er nog even beter in kan gaan verdiepen voordat ik een spiegelreflex camera ga kopen.