Goedenmiddag,
Ik ben een hobbyfotograaf en altijd bezig met mijn camera. Ik probeer alle standen uit en heb altijd mijn camera mee, want je weet wat ze zeggen….oefening baart kunst;)
Alleen nu loop ik steeds tegen hetzelfde probleem aan. Ik fotografeer soms op trouwerijen van bekenden en familie. Ze hebben zelf een professionele fotograaf ingehuurd, dus het is echt puur voor mijzelf omdat ik het leuk vind en om te oefenen. En buiten is het ook geen probleem, dan gaat het altijd wel goed. Alleen binnen zit ik steeds met hetzelfde punt. Ik zal even vertellen welke camera ik heb en op welke stand ik fotografeer. Dat is voor jullie wat makkelijker om mee te denken.
Nikon D70s met 18-70mm lens
Nikon Sb-800 externe flitser
Nu heb ik geschoten in stand auto en de externe flitser gebruikt. De iso op 800. Ik merkte dat als ik met een lage iso schoot, dat dan de foto's vaak donker bleven. Schoot ik op een hoge iso, dan werden de foto's erg korrelig, dus niet meer scherp. Ik vind ook dat de kleuren niet echt mooi overkomen. Of ik nou wel of niet de externe flitser gebruik. De foto's werden hard van kleur of donker of juist overbelicht. Ik gebruik juist met deze gelegenheden de automatische stand, omdat ik dan zeker ben van goede foto's. Maar het blijkt dat dit helemaal niet zo is. Ik zie dus iets over het hoofd. Een stand die ik anders moet zetten, ik weet het niet.
Als ik buiten foto's maak van het bos of strand ofzo, dan ben ik vaak met de standen aan het spelen en zit vaak ik stand M.
Maar ik weet niet of het slim is om deze stand te gebruiken met bruidsreportage's.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ben benieuwd!
Groetjes Saskia