Scanner

• Norto

hallo

Wie weet mij te vertellen wat een betaalbare scanner is voor 35 mm film en 4.5 x 6 cm dia/zw-wit

Bestaan deze combiscanners eigenlijk wel ? Ik heb honderden negatiefen van mijn Mamiya 4.5x6 en duizenden 24x35.

Ik wil niet twee scanners kopen, vandaar dat ik deze vraag aan jullie voorleg.

Bedankt vast.

Norto

• Antony.

Ik werk tot volle tevredenheid met de Epson V700. Snel, haarscherp en alle formaten negatieven en positieven (dia's). Hier de beste review over dit apparaat: http://www.photo-i.co.uk/Reviews/interactive/Epson%20V700/page_1.htm

• Norto

Mooi ding die Epson Anthony maar ik vind dit toch iets boven mijn begroting.

Maar wel bedankt voor de tip.

• Antony.

Stel, je koopt deze scanner voor 500 Euro, dan denk ik dat je die na het scannen weer kan verkopen voor 400 Euro. Dus wat zijn dan je kosten? (Ik heb niet gezocht naar de huidige verkoopprijzen, dus die 500 is fictief.)

• Rudo

De V700 “ligt iets boven je budget”, maar wat is je budget dan? Wat is in jouw ogen betaalbaar? Dat maakt het antwoorden van deze vraag een stuk makkelijker…..

@ Antony: Bij eeen bekende fotowinkel kost deze scanner € 499,– Dus dat was een goede inschatting.

Groetjes van Rudo

• Joop

Een goede scanner is bij het scannen van negatieven onmisbaar.

Ik kan je nu al vertellen dat een goedkope scanner alleen maar ergenis gaat opleveren. Lees maar na op dit forum. Bijna altijd is de scan kwaliteit niet constant, gevolg veel nabewerken.

Je hebt het over duizenden dia's dus een advies spaar even door een goede kwaliteits scanner. Zoals eerder aangegeven verkoop hem daarna weer, want goede scanners zijn gewild. Anders kijk zelf eens op marktplaats of andere verkoop sites.

• Norto

Oke, jullie hebben me overtuigd. Maar neemt niet weg dat €473,- een hoop geld is, maar goede raad is duur.

Ik ga kijken voor de Epson op tweedehands markt. Bedankt

• Remco Jan

Beter duur dan niet te koop zijn mijn opa altijd…

Gewoon kopen en niet meer nadenken over de prijs ;-). Ik heb in mijn leven teveel te goedkope scanners gekocht, voordat ik erachter kwam dat je gewoon een goede moet kopen.