Foto's aan de muur .

• Ramrod

De laatst 10 jaar veel gereisd ,veel foto's gemaakt .

Ik wil nu een op 1 muur boven een dressoir een flink aantal foto,s op gaan hangen, zijn er bepaalde vuistregels tav afmetingen ,dacht zelf de meeste op ongeveer A4 af te laten drukken en inlijsten, alle type lijsten het zelfde houden of verschillende type ,of van die randloze glazen lijsten?

Alvast bedankt

• RemcoZ

Vuistregels zijn er niet. Gewoon doen wat je zelf mooi vindt. Persoonlijk vind ik in dit soort situatie een soort van “geregisseerde chaos” altijd wel leuk: verschillende lijstjes, verschillende afmetingen en kleur/zwart-wit door elkaar.

• Ramrod

ja was ook niet van plan om ze mooi uitgelijnd op te hangen , zou me voor kunnen stellen dat veel verschillende soorten lijsten wat rommelig wordt .

• RemcoZ

Kan. Hangt natuurlijk ook een beetje van de verdere inrichting af.

• Antony.

Blijft kwestie van smaak. Ophangen als in een galerie met witte of zwarte of grijze kaders. Of zonder kader. Of zgn. rommelig als een grote collage in allerlei formaten. Voordeel is dan dan je met vele reizen vele foto's kan ophangen.

• koecing

Hallo Ramrod,

Wij hadden hetzelfde “luxeprobleem” veel gereisd, dus inherent daaraan veel foto's. Wij hebben gekozen voor lijsten in diverse afmetingen en daar een soort van collage van gemaakt. Is een kwestie van de foto's uitzoeken, afdrukken en inlijsten. Daarna de plaats op de wand bepalen. Dat kost nog de meeste tijd om dat alles mooi op elkaar af te stemmen.

De door jou ook genoemde manier om de foto's keurig symetrisch op te hangen werkt ook, maar dan wel gecombineerd met een “strak”interieur, waar alles zo strak staat opgesteld.