Memory card gaf storing aan

• Frederik

Vanmorgen was ik 1 uur buiten aan het fototjes maken,toen opeens de piepjes uit de camera kwamen.

In de zoeker zag ik de tekst memory card storing . Goed,het was koud in de Oostenwind,maar het was mijn eerste keer deze storing te horen,en te lezen.

Ik heb de kaart eruit gehaald,en even opgewreven,toen ging het doosje weer verder met fototjes maken.

Is dit nu echt de kou?

Mijn kaartje is een Sandisk extreem III 8 GB

En wat te doen in de Poolstreken ?

Wie heeft raad en / of ervaring ?

• sipke

Denk eerder dat je het in je fototoestel moet zoeken. Ik ben gistermiddag op het IJsselmeer wezen fotograferen en had 2 toestellen met hetzelfde kaartmerk als jij en niks geen last

• Joop

Ik denk het niet, dit is gewoon een koude probleem. Je moet een kamera wel even laten wennen aan de overgangen van kou naar warmte en warmte naar kou. Dan kan er condensatie in de camera plaats vinden.

• Antony.

Joop Schreef:

——————————————————-

> Ik denk het niet, dit is gewoon een koude

> probleem. Je moet een kamera wel even laten wennen

> aan de overgangen van kou naar warmte en warmte

> naar kou. Dan kan er condensatie in de camera

> plaats vinden.

Condensatie IN de camera. Lijkt me sterk. Wel condensatie aan de buitenkant, maar niet van binnen. Condens met name op de lens. En dat heb ik vele malen ervaren in de tropen, bij overgang van koele aircon naar vochtige buitenhitte. En altijd zonder weigering van de camera.

Nog wat. Condens krijg je bij de overgang van koud naar warm, niet andersom.

Bij extreme koude wel een kortere werking van de accu's.

• JeroenW

Zou ook gewoon toeval kunnen zijn. Mij is het nog nooit overkomen en ik ben ook heel regelmatig in slecht en koud weer foto's aanhet maken.

Formatteer je de kaart wel regelmatig in de camera?

• Frederik

De oorzaak was de koude Oosten wind,en de graden onder nul( wind chill factor) !

En als het niet de kaart was,dan was het de camera haar electronica !

Remedie: Ruimere jas kopen,en er onder stoppen in deze extreme gevallen.

Camera draait nu gewoon goed.

• JeroenW

Dat onder de jas stoppen probeer ik toch zoveel mogelijk te vermijden. De camera wordt warmer en zodra je 'm dan tevoorschijn haalt kan je minuten wachten tot de lens weer opklaart.