Statief voor flitser?

• Rudo

Hallo,

Sinds kort heb ik de draadloze werking van mijn SB600 ontdekt en ben nu aan het spelen met de verschillende invalshoeken van het licht.

Wat ik mij afvroeg is er een soort statief te koop voor flitsers waar ik de flitser dan kan inzetten zodat er meer mogelijkheden zijn waar het flitslicht vandaan kan komen?

Of zijn er andere suggesties?

Groetjes van Rudo

• Gregoir

Op vrijwel elk statief kun je een flitser monteren m.b.v. van een flitsschoentje (van Hama). Zo'n hulpstukje is vaak ook voorzien van een opening om een flitsparapluutje in te steken. Op deze manier heb je een eenvoudige studioflitser die mooi zacht licht geeft.

Succes,

Gregoir

• Rudo

Hoi Gregoir,

Bedankt voor de informatie.

Als ik dan een statief koop voor de flitser, zijn er dan nog zaken waar ik het best rekening mee kan houden? Het hoeft natuurlijk geen zware camera te dragen, ik hoef minder snel te kunnen roteren (wat met een camera wel handig is), dus alleen de hoogte instellingen, of vergeet ik iets?

Groetjes van Rudo

• Antony.

Ik had van oma nog een ouwe schemerlamp staan. Zo'n staande metalen driepoot en in hoogte verstelbaar. Kap weg gegooid en een flitsvoetje geplaatst. Werkt perfect, kosten nihil.

Je kan natuurlijk ook een mooie dure kopen.

• Rudo

Dat is voor thuis wel een optie, maar ik zou het evntueel ook graag mee willen nemen, en dat lijkt mij dan toch wel wat groot….. ik heb in ieder geval geen grote schemerlamp, dus ik zal toch wat moeten kopen.

In ieder geval bedankt voor de tip.

Groetjes van Rudo

• De Klik

Beste Rudo,

Zorg dat je een statief vindt die zo hoog mogelijk kan.

• Rudo

Hoi Klik,

Daar zat ik ook al aan te denken. Mijn plafond hier thuis is 2,80 meter hoog, dus een statief dat de 1,8 haalt is leuk, maar de mogelijkheden als het nog hoger kan worden natuurlijk alleen maar groter…..

Dank je wel voor de tip.

Groetjes van Rudo

• Antony.

Als je een statief hebt, een gewoon statief dus, met een gladde ronde middenstang, dan kan je die stang verlengen met een stuk gaspijp. Gewoon een knelkoppeling en je komt tot het plafond. Vind je gaspijp te zwaar, kijk dan eens voor een stuk aluminiumbuis van dezelfde diameter in een campingzaak.

• JeroenW

http://www.fotokonijnenberg.nl/product/3739/jinbei_jb-300_aluminium_lampstatief.html lichtstatief van jinbei. Ik heb de iets kleinere variant, prijs/kwaliteit is prima.

Neigkopje van manfrotto wat ze hebben is in principe goedmaar als je nog niet met paraplu's gaat werken, bij je sb600 is ook een voetje geleverd met schroefdraad aan de onderkant.