korrelige foto

• Jaap B

Hallo allemaal,

Ik ben net terug uit zuidelijk afrika en baal als een stekker.

ik zelf fotografeer met een canon 50 D en die heeft zich bij de hitte 40+ en de kou 15 c.

goed gehouden. Mijn partner fotografeert met een powershot en deze heeft helaas rare dingen

gedaan. De foto's zijn op verschillende momenten korrelig en andere momenten is er niets aan de hand.

Ik dacht zelf aan de hitte maar op 1 dag wisselt de kwaliteit. Verkeerd ingesteld te weinig pixels ook niet

kan ze gewoon op 300 dpi afdrukken.

Ik weet het dus niet. Betekend dit dat de camera of de SD kapot/ beschadigd is. (alle foto's staan op 1geheugenkaartje)

alvast bedankt voor het meedenken

groetjes Jaap

• Rudo

Is lastig te zeggen waar het aan ligt als er verder geen info van de foto zelf bekend is. Het kan natuurlijk ook aan de instellingen van de camera liggen. Als er op de automaat geschoten wordt, dan kan de de 50D daar prima uit de voeten als de camera kiest voor een ISO 800 of 1600, terwijl de foto's van de powershot met een iso 400 al heel korrelig zijn (tenminste met de powershot van mijn vrouw in ieder geval wel).

Wellicht kun je een foro uploaden met de exif informatie intact, dan kan men hier wel zien wat er mee aande hand is.

Groetjes van Rudo