cursus vraagje

• sandra1302

Hallo,

Ik ben bezig met een cursus bij de loi over digitale fotografie, en nu heb ik een opdracht wat ik moet gaan doen maar ik snap de vraag niet helemaal.

Kan iemand mij daar bij helpen?

De opdracht vraag is

Maak een foto van sporters bij een wedstrijd of training of van dansers of een bewegende musici.

Probeer het ‘moment decisif’ vast te leggen.

Beschrijf uw werkwijze en bevindingen in het tekstbestand.

Maar ik snap de middelste zin niet wat is een moment decisif.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen wat het is.

bedankt sandra

• IljaK73

Zoals ik dat lees bedoelen ze,leg “het” beslissende moment vast en leg hoe of wat……..

Dat is het nadeel van een cursus doen zonder een leraar voor je neus,cursus van de volksuniversiteit is wat dat betreft een stuk handiger,je kunt vragen stellen en je krijgt feedback van je medestudenten,juist daarvan en van veel proberen leer je het meest.

Succes en groet,

IljaK73

• sandra1302

bedankt voor je reactie lljak73

je heb helemaal gelijk daarin dat ik geen leraar heb en dat ik met de vragen blijf zitten maar een opleiding via een school is best duur maar wel het beste.

groetjes sandra

• IljaK73

Vaak is zo'n cursus bij een volksuniversiteit niet duurder dan de LOI,je praat dan over 100 a 120Euro voor een cursus.

Check internet eens,kijk of er een volksuniversiteit bij jou in de buurt zit,ik woon zelf in amersfoort en heb hiet een stuk of 4 cursusen gedaan en heb er heel veel aan gehad.

Groet,

IljaK73

• Antony.

Voorbeeldjes:

- het moment dat een keeper tijdens een zweefduik de bal grijpt

- het moment dat een wielrenner de tanden uit zijn bek valt

- het moment dat een danseres door de lucht zweeft

- dat een sporter juichend over de streep komt

Opdracht is dus het vastleggen van het ultieme moment van de beweging.

• nikonsjoerd

Even een vraagje terug. Ik neem aan dat de LOI een tekst geeft waarin de kreet “decisif” vermeld wordt? Of wordt je geacht dat zelf op te zoeken.

Geen probleem hoor dat je het vraagt, maar da's wel lastig als je begint met fotografie.

Doe ik ook nog een duit in het zakje door te zeggen dat deze kreet van meneer Henri Cartier-Bresson is. Google hem maar eens en je zult

hele mooie zwart/ wit foto's van hem vinden.

En mocht de LOI vragen wie die kreet zei… niet Nikonsjoerd intikken, want da's fout. ;)

Succes en laat eens wat zien wat jouw “le moment décisif” is.

• nikonsjoerd

http://fotografen.startpagina.nl/prikbord/10569620/cursus-vraagje#msg-10569620

Sorry,.. ik ben de lolbroek van dit bord.

Enneh… die andere is van de profjongens… tis maar dat je het weet.

• Dranoel

Hallo Sandra,

heb je een Frans - Nederlands woordenboek; want hou die dan maar bij de cursus paraat; veel fotografiekreten komen uit die taal. Dat komt omdat de fotografie er (grotendeels) is ontwikkeld.

decisif = beslissend

Maar een Volksuniversiteit is beter . . . . ;o)

Geef er zelf ook les . . ;o)

Toch succes bij de LOI !!

Dranoel

• sandra1302

lljak73 ik heb gekeken bij de volksuniversiteit en ja dat is goedkoper daar heb je helemaal gelijk in maar ik dat op de fiets doen en dan ben ik wel 2 uur onderweg en dan sávonds dat zie ik niet zitten en daar is de openbaar vervoer geen optie dus pech voor mij maar bedankt voor je reactie

groetjes sandra

• sandra1302

antony

bedankt voor de voorbeeldjes en het nadenken van mijn vraag, nu word de vraag voor mij ook wat makkelijker gemaakt.

ik vind het best een pittige opdracht die ik moet doen als ik die voorbeeldjes leest en nu moet ik ze nog goed gaan fotograferen ik hoop dat mij dat gaat lukken zonder dat ze bewogen zijn ja de mensen bewegen wel maar dat ze goed op mijn foto komen en dat ze scherp zijn maar ik ben weer effe zoet ermee.

bedankt voor je reactie.

groetjes sandra