Foto bewerken

• Miepje

Wat voor programma gebruiken jullie voor het bewerken van je foto's? (en waarom juist dat programma?)

*D Miepje

• Rudo

Ik gebruik Photofilter. Het spreekt mij gewoon aan, ik vind het makkelijker dan elements van Adobe, maar het lijkt ook wel weer heel veel op elkaar, maar toch soms net even anders. (in ieder geval voor de dingen waar ik het programma voor gebruik)

Groetjes van Rudo

• Remco Jan

Ik gebruik Apple Aperture. Ik heb zowel Aperture als Lightroom gebruikt, maar kon mijn draai niet vinden met Lightroom. Geen idee waar het aan lag, maar Aperture past waarschijnlijk meer bij mijn manier van werken.

• De Klik

CS4

Veel te duur, maar wel zeer veel mogelijk.

• Frank

Ik gebruik photoshop CS2. Het programma is zeer uitgebreid, en er zijn veel boeken over te koop, of te leen bij de bieb.

Ik ga zeker niet zeggen dat dit het beste programma is, want er zijn er talloze, waarmee je veel kunt bewerken.

Het is maar net wat je wilt gaan doen, hoeveel je er gebruik van maakt, en welk programma je lekker vindt in gebruik.

• Miepje

Jeetje,…. ik dacht er komt vast een favoriet programma uit maar als iedereen iets anders zegt dan wordt hetvoor mij nog moeilijker! hihi

Toch bedankt voor de moeite om mijn berichtje te antwoorden… Ga maar eens google oid

*D Miepje

• De Klik

Tja Frank, voor mij nagenoeg dagelijks, zo weinig mogelijk bewerken.

• prieckaerts

Photofiltre is erg goed, wil je nog meer dan is Photofiltre studio aan te raden.

Niet helemaal voor niets maar erg professioneel.

Ik dacht nu rond de € 35,00 voor een eenmalige code en je kunt daarna steeds de verbeterde versies downloaden.

Kijk maar eens op

www.oudje.nl

Er staan daar ook lessen.

• prieckaerts

p.s.

Het lijkt qua mogelijkheden op adobe photoshop maar is makkelijker in gebruik en maar een fractie van de prijs van adobe.

• sipke

Ik heb paintshop Pro photo x2 ultimate.

Kan erg veel en kan voor veel camera's ook RAW bestanben lezen, maar verwacht van een prog van € 90 niet hetzelfde als een profesioneel pakket van € 1000