Winterse plaatjes

• Antony

Toch krijg ik die ouwe negatieven van 40 jaar terug nu mooier (digitaal) afgedrukt, dan indertijd in de Doka. Nou moet ik wel toegeven dat ik in die negatieffilms heel wat stof en vuil heb ingebakken. Maar ik ben het met je eens. Ook ik heb veel plezier aan mijn doka beleefd.

• Norto

Voor het gemak is digitaal fotograveren prima, maar de voldoening in de Doka om een paar goede vergrotingen te maken waren voor mij veel groter.

Toen wij ons huis verkochten zei de nwe koper, “kijk, dit word onze nwe sauna”. Daar was ik hevig over teleurgesteld. ha ha.

Nu ga ik mij vaardig maken met fotobewerking programma's op de pc.

Norto.

• Remco Jan

Praktica, wie is er niet groot mee geworden. Ik kocht de mijn tweedehands toen ik 13 was. Voor 125 gulden, wat destijds voor mij toch een klein vermogen was.

• Remco Jan

Ik heb het meeste van mijn dokaspullen nog op zolder staan, en soms denk ik toch om er weer eens iets mee te gaan doen. Maar als ik dan zie hoeveel beter mijn digitale afdrukken zijn t.o.v. wat ik vroeger in de doka presteerde, dan doe ik het toch maar niet. Als ik ooit nog eens heel, heel veel tijd heb is het misschien leuk om nog eens de kneepjes van het analoge vak te verbeteren.

• De Klik

Vooral de enorme klap van de spiegel kan ik me heel goed herinneren.

:D