Winterse plaatjes

• Gregoir

Een aaantal winterse plaatjes aan mijn site toegevoegd.

Ze zijn te zien vanaf:

http://www.fotogregoir.dds.nl/nederland/origineel/585.html

Met groeten,

Gregoir

• De Klik

Kijk, dat zijn plaatjes.

Mooie plaatjes.

• Rudo

Mooi hoor…… De omgeving maakt het ook mooi, maar je hebt het ook mooi vastgelegd.

Groetjes van Rudo

• Dennis

Mooie omgeving, lekkere lucht, op een goed moment vastgelegd.

• Norto

Gregoir,

Wat mij opvalt bij jou én mij is dat wij dezelfde achtergrond hebben betreft beginfase van de fotografie.

1) begonnen met 'n Practica,

2) eigen Doka met alles erop en d'raan incl. Durst M 605 vergroter, en Amaloco chemicaliën,

3) Nog steeds de Mamiya 605 met div. lenzen, (kan er geen afstand van doen),

4) Oude Canon A1, Petri en Pentax spotmatic.

Dit alles heb ik in dozen opgeslagen in 1998 tijdens mijn verhuizing en niets meer aan fotografie gedaan.

Vorig jaar in de Fut met als cadeau'tje een digitale camera van de kinderen en zo begin ik weer opnieuw maar dan digitaal.

Ik mis heel erg mijn doka maar dat is verleden tijd.

Norto.

• De Klik

Ik heb zelfs de practica nog ergens liggen.

De A1 staat hier op de kast met de enorme staaf flitser.

:)-D

De Doka inrichting is niet meer compleet, maar komt weer terug.

Mijn zoon heeft 'm nog nodig, dus die moet ik wat leren binnenkort.

• Antony

Nou nou, jullie begonnen ook duur met een echte Practica. Ik moest het doen met een Kodak Box en die werd gevolgd door een Agfa Click, daarna kwam pas die Practica. En m'n mooiste camera ooit: een Exa 1A.

Die smerige doka-lucht mis ik niet echt.

• Norto

Bedoelde je niet de Exacta ?

Smerige luchten heb ik nooit geroken met een afzuiginstall.

Wel de smaak ervan en erna een sigaretje, die smaakte daardoor ook heel anders, ha ha.

• Antony

Kleine correctie, ik had de Exakta VX 2a, de camera waarbij je boven in de zoeker moest kijken en met de degelijke klik van de ontspanknop. Boven de zoeker stond Exa 2a vermeld. Daarna stapte ik over op de Exakta Varex 1000, een camera die ergens in Italie bij Pisa gestolen werd, inclusief de tas met objectieven en films. Het verlies heb ik gecompenseerd door het winnen van vele camera's in vele fotowedstrijden, meestal de camera van het jaar.

• Gregoir

Ja, opvallend veel overeenkomsten.

Ik denk met heel veel plezier terug aan die doka-tijd. Uren en uren heb ik er doorgebracht. Maar intussen zou ik het digitale tijdperk toch niet meer willen missen….

Gregoir