tips gevraagd: goed sony-alternatief voor panasonic lumix ZX7

• simone7

hallo,

ik ben een behoorlijke leek op het gebied van fotografie. Nu heeft mijn schoonzusje vorig jaar de lumix ZX6 gekocht met groothoeklens en die foto's vinden we erg mooi (qua scherpte, diepte van de details, de kleur en de hoeveelheid beeld op een foto door de groothoeklens). Mijn moeder is een paar maanden geleden overstag gegaan en heeft een ZX7 gekocht. Nu hebben we pas een kleintje en haar foto's zijn echt veel mooier en scherper dan ons toestel.

Dus ook wij willen mooiere foto's. Alleen zijn we vanaf het prille digitale begin gestart met een sony camera en vinden de bediening hiervan erg prettig. Het liefste zouden we dus bij sony blijven qua toestel

Weet iemand welk toestel van sony hier een beetje in de buurt komt? Is de WX1 een goede concullega? Of moet ik gewoon overstappen naar panasonic?

Ik ben al bij een paar winkels geweest, maar heb het gevoel dat me zomaar iets wordt aangesmeerd. Krijg iedere keer een ander advies…

ik hoop van jullie een goed advies te krijgen.

• Zonnyvilozoov

Dat van de bediening is toch werkelijk geen argument, het zijn automaatjes, ofwel pointandshoot-dingen.

Op het scherm zie je wat je gaat knippen, rechtsboven een knop die je met de wijsvinger in moet drukken als het moment daar is.

Koop gewoon een Panasonic als je erin gelooft….

• Joop

Een goede compact camera kan tegenwoordig dezelfde plaatjes leveren als een DSLR. Dus ook afdrukken op groot formaat. Alleen een compact mist de snelheid van scherpstellen en verwerken van een DSLR.

• De Klik

Onzin Joop.

Ik investeer niet voor niets in Objectieven en Body's voor duizenden euro's

Lul verhaal dat een “compact ” het net zo goed kan alleen dan langzamer.

Een lullig objectiefje zoals op een compact kan nooit pakken wat een L bijvoorbeeld kan.

De software achter een 1D is wel even wat anders dan van een Sony compact.