Tja, vakantie…… doe ik nooit.
Mijn mening is: neem voldoende geheugen kaartjes mee, en schaf een goed sluitende verpakking voor deze aan.
Gezien de problemen die ik heb ondervonden met het uitlezen van de harde schijf (fototank) thuis gekomen (ca 1000 foto's Zuid-India kwijt) kies ik simpel voor veel geheugenkaartjes, en dan geen geheugen kaartjes van “tig” gigabites maar van 1 en 2 G. Ja, dat worden veel kaartjes.
Fotografeer je in (veel) minder toeristische gebieden bedenk dan dat de mogelijkheid tot opladen apparatuur vaak beperkt is. Vaak is in je logeeradres slechts een beperkt aantal “stopcontacten” aanwezig maar iedereen wil zijn of haar apparatuur (Mobieltje, Fototank, Batterij, Laptop e.d.) opladen. Ik heb een Canon D 50, mijn vrouw ook, met bij elke camera twee reserve batterijen en een aangepast snoerenset om alle apparatuur in een keer op te laden.
Mijn broer is wel eens bestolen van zijn handbagage en raakte daarmee zijn geheugenkaartjes kwijt. Daarom stelde ik ook voor om geheugen kaartjes EN een imagetank te gebruiken (in plaats van een imagetank kun je uiteraard ook een laprop gebruiken en naar het schijnt dus ook een ipod touch) en die twee op verschillende plaatsen te bewaren (bijvoorbeeld de imagetank in het hotel en de kaartjes in je cameratas) Op die manier kan er iets vervelends gebeuren maar je kan wel nog zeggen: “tenminste hebben we de foto's nog!”
Groetjes van Rudo
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?