Backup foto's op vakantie

• Marlie

Hallo allemaal,

Wij gaan een 4 weekse rondreis maken en ik heb een spiegelreflex en een kleine digitale

camera. Heb een aantal (kleinere) geheugenkaarten, maar denk dat ik veel foto's zal

maken. Hebben jullie verschillende tips hoe ik de foto's makkelijk kan backuppen?

Groetjes Marlie

• Rudo

Je kan meer geheugenkaartjes kopen….. als ik op vakantie ben heb ik genoeg geheugenkaartjes bij me en ik sla foto's op op een kleine harde schijf met cardreader (dat is tevens mijn back-up schijf voor thuis) Op deze manier heb ik foto's op twee plekken bewaard. De harde schijf laat ik altijd achter in het huis waar we slapen en de geheugenkaartjes zitten in de tas……

Groetjes van Rudo

• Marlie

hoe veel foto's kan die harde schijf bevatten en daarvoor moet je perse een

cardreader hebben denk ik? Wat kost zoiets?

Anderen nog opties?

groetjes

• De Dons

Je kan niet meteen je foto's op een harde schijf zetten,dat kan alleen met tussen komst van een lap/desktop,zeker wanneer je je foto's op RAW schiet is het aan te raden om een externe harde schijf te nemen welke minimaal 2x de grote heeft van het totaal van je geheugen kaarten.

Wat je ook kan kopen is een zogenaamde “fototank” daar kan je dan je kaarten direct op uitlezen,mits de foto's gemaakt zijn in jpeg, raw en tiff gaat niet lukken zeker daar de bestanden niet herkend worden, en je vaak ondersteunende software van het merk waarmee je je foto's maakt nodig hebt om de onbewerkte bestanden te kunnen herkennen.

grt De Dons

• Rudo

Die harde schijf is een soort van fototank (zoals de Dons al schreef) en daar kan voor 120 GB aan foto's op. Ik had de schijf voor 70 euro gekocht…..

Groetjes van Rudo

• JeroenW

Er zijn ook van die dingen die raw wel ondersteunen

• Dennis

Juist, een fototank kopie-plakt alle bestanden naar de HDD.

Kijkt puur naar de eentjes en nulletjes.

Niet zwaar, werkt op normale batterijen en overzetten is zo gebeurd.

En veel ander genoemde (extra card, laptop) opties heb je niet om ter plaatse een back-up te maken.

Kritischer foto's maken zal in ieder geval nog wel wat ruimte kunnen schelen…

• Marlie

Bedankt voor de reacties….

Ik heb inderdaad een foto tank gezien, echter was deze 300 euri bij mediamarkt.

Bleek een professionele….anderen hadden ze op dit moment niet.

dus misschien ff verder kijken.

En met een USB stick werken? Of zitten daar nadelen aan? Een computer in

internetcafe is altijd te vinden….

Groetjes

• Dennis

Maar wordt daar ook toegestaan dat er USB sticks ingeplugd c.q. herkend worden?

Kan me voorstellen dat dit softwarematig uitgeschakeld wordt…

En dan nog heb je het probleem hoe de bestanden van de camera op de PC te krijgen.

Misschien denk ik te moeilijk, geen ervaring mee. Voor mij ligt er een tank klaar.

Niet afhankelijk van anderen en opslaan waar en wanneer ik wil.

• IljaK73

Mini laptop(minimaal 10")mee,kun je je foto's op je harde schijf zetten,bekijken en mischien alvast wa bewerken………….prettige vakantie alvast.

Groet

IljaK73