Hulp bij aanschaf nieuwe camera

• Remco

Beste dames en heren,

Ik ben op zoek naar een nieuwe camera. Ik bezoek graag festivals en het probleem met mijn huidige camera is dat hij slechte foto's maakt als je van veraf een opname maakt.

Ik ben daarom opzoek naar een compact toestel ( mee te nemen in je broekzak) die van veraf snel foto's kan maken.

Is dit teveel gevraagd of bestaan die toestellen wel degelijk??

Alvast bedankt

Remco

• De Klik

Hoe groot is jouw broekzak?

• Rudo

Wat is je huidige toestel? Wat is er slecht aan de foto's die je met je huidige toestel neemt?

Groetjes van Rudo

• De Klik

Slecht licht, veel beweging, grote afstand.

Tja.

Ik zou een perskaart aanschaffen in plaats van een camera.

• Rudo

Misschien een backstage pas nog beter, want als je een beroerde compact hebt, kun je op 5 meter staan, maar dan zal het resultaat nog niet best zijn, met een backstagepas heb je misschien het geluk dat de artiesten even ergens stil staan en dat het licht wat beter is……

groetjes van Rudo

• Remco

Volgens mij heb ik een volstrekt normale vraag gesteld. Ik heb aangegeven dat ik niet zo gek veel verstand heb van digitale camera's en ik ging er vanuit dat op een forum als deze experts aanwezig zijn die mij een beetje op weg kunnen helpen.

De enige serieuse vragen zal ik beantwoorden. Ik heb op dit moment een Sony cybershot met 5.1 megapixel zonder optische zoom. Het is een supertoestel alleen zoals ik al aangaf voor scherpe foto van iets dat op een grotere afstand bevindt niet het meest ideale toestel.

Ik hoop dat er nog iemand is die wel een serieus antwoord kan geven.

Moet toch zeggen dat ik dit een beetje triest vind allemaal.

• Votovilozoov

Zoals je uit de reacties kan afleiden, bestaat er geen broekzakcamera die allemaal kan wat jij wil, als dat wel zo zou zijn dan zouden de profs niet met die enorme

apparaten lopen…

Iets wat in de buurt komt , is misschien een Panasonic uit de TZ serie.

• Rudo

Jammer dat je het grapje niet kan waarderen, een beetje humor van tijd tot tijd kan geen kwaad hoor……

Als je nu al niet kan zoomen met je huidige toestel dan moet je dus dichtbij komen om ook maar iets terug te zien op de foto…..

Ik heb redelijke resultaten gezien gemaakt met een panasonic FZ7. Niet te groot, je kunt duidelijk inzoomen, heeft beeldstabilisatie dacht ik. Je moet echter wel de foto's nemen op een juist moment (voldoende licht en weinig beweging van het te schieten onderwerp)

Groetjes van Rudo

• Remco Jan

Foto's worden over het algemeen alleen maar beter als je (veel) dichter op het onderwerp gaat zitten. Technisch kan je het onderwerp natuurijk wel dichterbij halen met een lange telelens (mits je de camera stil genoeg kunt houden), maar dat levert meestal niet de spannendste foto's op.