Sofie van 16 wilde graag een aantal portretjes.
De 9 opnamen zijn te zien vanaf:
http://www.fotogregoir.dds.nl/portret/origineel/54.html
Met groeten,
Gregoir
Bijna niets dan lof Gregoir.
Je bent erg goed en jouw werk is heel erg herkenbaar, als een “Gregoir foto”
Over poses kun je uiteraard discussiëren, maar daarbij ben je ook sterk afhankelijk van je model.
1 puntje van kritiek.
( eentje maar hoor)
Creativiteit met de belichting mag wel iets meer zijn.
Ze zijn allemaal technisch bijna te perfect.
Ik zou wel eens willen weten wat er gebeurt, als jij er eerst eens een paar borrels in gooit en met iets meer lef de studio in duikt.
Mooie technisch goede serie, maar en ik hoop niet dat ik tegen zere benen schop, een meisje van 16 wat gefotografeerd wordt ( wil worden) als een kleine vamp ook quasi afbeelden als iets wat op een moslima moet lijken vind ik persoonlijk wat oneerbiedig.
Verder op de technische kant niets aan te merken.
Beste heer/mevrouw Prieckaerts,
Vind je nou echt dat ik Sofie hier als een geraffineerde mannenverleidster, want dat is een vamp, heb neergezet ?? Als je dat echt zo vindt, zou je me dat toch eens verder moeten uitleggen. Enne… mijn schenen kunnen wel wat hebben hoor.
En wat die sjaal betreft, spelend met die sjaal vond Sofie het er zo wel leuk uitzien. Zocht in de verste verte niet naar een assciatie met een moslima.
Met groeten,
Gregoir
Ook al zijn de foto's technisch in orde, ik zie een ander probleem. Het meisje dat zo graag model wil spelen komt verkrampt over. Zenuwen, eng, eerste keer poseren, etc. Door de spanning en/of onzekerheid weet ze zich geen natuurlijke houding te geven. Op al de portretten staat ze er verstard op, geen expressie in het gezicht. Het zijn standjes op de manier van: “Kijk, ik poseer!” Bij een derde, vierde of vijfde keer zal een echt model-in-spe zien dat er leegte zit in de portretten van de eerste serie. En ziet ze dit, dan zal het lukken om vrijer, ongedwongener, expressiever, creatiever, spontaner voor de camera te staan. Dan zal ze meer zich zelf zijn. Nu moet de fotograaf alles doen, terwijl die juist met de apparatuur bezig is en het tijdens het fotograferen niet ziet.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?