Portretfotografie

• treinjunk

Hallo,

Ik fotografeer met een Olympus 520, ik gebruik de lensen 18:180mm ik vind het leuk om mensenmassa te fotograferen en uit de massa portretten te halen. Alleen als ik het portret bewerk dan valt mij op dat de de foto zeer korrelig gaat worden.

Ik kan er niets mee doen, dan alleen de originele foto te laten zoals hij is.

Ik kan een lens kopen met een sterkere brandpunt, maar deze kost mij 800 euro.

Kan iemand mij helpen???

Groet,

Kees

• Remco Jan

Een langere brandpuntsafstand werkt ongetwijfeld, maar het is beter om gewoon dichter op het onderwerp te gaan zitten. Met een 180mm op een Olympus moet het lukken om genoeg afstand te bewaren, en toch dichtbij genoeg te zijn. Zeker in een mensenmassa zal je niet opvallen als je van een kortere afstand fotografeert. Als het doel is om paparazzi rommel te maken, heb je wel een langere brandpuntsafstand nodig (of ongelofelijk brutaal worden…).

• JeroenW

Een voorbeeld van 't probleem zegt meer dan 100 woorden.

• De Klik

Inderdaad Jeroen.

Vervolgens met je wel even heel duidelijk maken wat de instellingen zijn.

• de tobfotograaf

heb nog wat vragen

hoeveel licht heb je, weinig licht en hoge iso geven ruis wat op korrel lijkt

hoeveel “portretten” haal je uit 1 foto? zeker als je een beetje tele gebruikt, heb je maar weinig portretten scherp, maar dat geeft niet echt ruis

• treinjunk

Bedankt voor de reactie's, een aantal zaken beginnen duidelijk te worden.

Ik zou graag een aantal foto's willen uploaden alleen hoe doe ik dat..???

Kees

• JeroenW

1. Ergens uploaden (flickr, photobucket, wat dan ook behalve mijnalbum.nl)

2. link selecteren en kpoieren die eindigt op .jpg

3. Op 5e knopje van rechts drukken bij een nieuw bericht (onder de tekst voeg mijn handtekening toe)

4. Link plakken die je bij 2 gekopieerd had.

5. je krijgt dan voor de url van het plaatje het woord img tussen vierkante haken en achter de url krijg je /img. Sommige sites zoals photobucket hebben dit lastige werk al voor je gedaan. (daar heet het img code, soms heet het ubb code.

• treinjunk

ok bedankt….