Hulp gezocht bij aanschaf

• Ras

Hallo allemaal,

Sinds kort ben ik mij een beetje gaan verdiepen in de wereld van de reflex camera's. Nu wil ik mijn 1e aan gaan schaffen maar zit een beetje te twijfelen over welke het meest geschikt is voor me.

Ik zal er voornamelijk foto's van mijn kinderen mee gaan schieten en wat voetbalwedstrijdjes (puur voor de hobby).

Na lang zoeken ben ik er bijna zeker van dat het een Canon 1000d wordt alleen het objectief (wordt in kit verkocht vandaar) is voor een beginneling een moeilijke keuze.

EF-S 18-55mm

EF-S 18-55mm iS

18-200mm Di XR II

EF 18-55mm + EF 75-300mm III

Bij Sony zijn de kits wat goedkoper maar ik twijfel toch een beetje of Sony mee kan komen in deze tak van sport (fotografie).

Hopelijk willen jullie weer eens een beginneling op weghelpen.

Groetjes Rogier

• Oneill17

Twee andere zaken beinvloeden de keuze ook nog… :) ten eerste jouw budget en ten tweede hoe ligt de camera met de betreffende lens in de hand, hoe voelt het geheel aan. Dat kun je het beste gewoon in de winkel gaan uitproberen!

Bij de eerste twee lenzen heb je niet zoveel zoombereik en dat lijkt mij toch wel heel handig tijdens de wedstrijden van de kinderen. Bij de laatste keuze moet je uiteraard vaker een lens wisselen. Bij de 18-200 heb je groothoek en zoom ‘in één’ ook al zijn de experts van mening dat dit een keuze vol compromissen is… deze lenzen worden door alle merken aangeboden en volgens mij ook veel verkocht.

Ook het verschil tussen de Sony-body en de 1000d moet je ook gewoon voelen, in de winkel ervaren.

Succes met de keuze! (tu)

JW

• Ras

Bedankt voor de snelle reactie.

ik ben er inderdaad nu uit welke body het wordt. Ga nu nog klooien over welke lens het wordt.

• De Klik

Ik vind de Sony te traag voor sport fotografie.

• Ras

Dan ben ik qua body uit, bedankt “de klik”!

• nikonsjoerd

Wellicht zie je Nikon over het hoofd.

• JeroenW

Dat weet ik wel zeker. Anyway, 300mm is net even wat prettiger als er aan de andere kant van t'veld wat gebeurt dan 200mm.

• Rudo

Als je voor de Canon gaat zou ik zeker de 55-250 IS overwegen. Voor het geld zeker een goede kwaliteit en het sluit qua kwaliteit mooi aan bij de 18-55 IS.

Groetjes van Rudo

• Joop

Ik zou zeggen

Afhankelijk van je budget zou ik zeggen;

Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM, een heerlijk zoombereik. Zeer algemeen te gebruiken. Niet goedkoop. € 629,00

Canon EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS , heeft wat meer zoombereik maar minder groothoek. Is wat goedkoper. € 349,00

Veel al te duur voor beginnelingen, kies dan voor de kit lens

Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS a € 92,50

Voor sport groot bereik en lichtsterk. Alleen kom je dan gauw in de honderden euro's.

Dan is de Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS een hele goede lens om mee te beginnen.€ 194,00

Superzooms als de 18-200 nooit kopen. Vertekenen heel erg en kwaliteit van de foto's valt tegen.

• martin alberts

Kijk ook eens bij Nikon.

Nikon maar tegenwoordig erg goede camera's en naar mijn mening zijn hun

objectieven iets beter dan die van Canon.

Martin Alberts

www.martinalberts.com