Resolutie finepix s5 pro klopt niet

• sipke

Ik heb een gebruikte Fuji S5 Pro gekocht en stel de camera in op de hoogste resolutie te weten raw 4256 x 2848. Als ik ze op de pc zet dan is het slechts 1440 x 960. Dat is zelfs lager dan de laagst mogelijke resolutie die ingesteld kan worden. Is er iemand die weet war er mis is?

• sipke

In de stand JPG is de resolutie wel goed, dus alleen in raw gaat het mis.

• De Klik

Je gebruikt blijkbaar niet de juiste software om een RAW in te lezen.

• sipke

Nee dat is goed. Aan de bestanden is ook te zien dat het een veel te klein formaat is want hij maakt er files van ca 4 MB van. Ik heb 2 progjes waar ik RAW mee kan lezen en ze geven beide hetzelfde rese\ultaat. Inmiddels het toestel opgestuurd, dus afwachten maar.

• fotomark

Nou weet ik niet of de winkel dan wel internetdozenschuiver de camera heeft opgestuurd maar ik ben bang voor je dat deze na aardig wat weken ongerepareerd retour komt.

Heeft de camera het voorheen wel gewoon gedaan?

Welke programma's gebruik je om Raw uit te lezen?

Het kan niets anders dan een installingsfout dan wel een programma fout zijn lijkt mij.

Heb nog nooit eerder een camera meegemaakt die het wel gewoon doet op jpeg en het niet goed doet op RAW.

Mocht tie terug zijn dan hoor ik graag wat het nu was,

• sipke

Ik heb met Fuji gebeld en daar was het probleem onbekend, maar het zou niet aan de progjes liggen die ik gebruik (painshop pro en Irfanview) Inmiddels het apparaat opgestuurd en afwachten maar. Of dit probleem zich eerder voordeed is onbekend. Ik heb het gebruikt overgenomen en de vorige eigenaar had het op JPG staan.