Wie kan helpen?

• Moor10

Hallo

Ik heb de Panasonic ZX 1. Als amateur zet ik deze normaal op automatisch. De foto's zijn echter erg groot, zeker om te versturen per mail. Moet ik toch de camera ergens instellen en hoe? Ondanks dat ik meest op automatisch doe, moet ik dan evengoed nog een en ander instellen voor betere foto's ? Alvast dank voor de hulp.

• Dennis

Foto's altijd blijven afdrukken in groot formaat. Mocht je net die ene foto hebben gemaakt, maar per ongeluk

de instellingen op klein hebben staan, wordt het niks meer met (groter) afdrukken.

Voor het verkleinen van foto's zijn diverse programma's te krijgen. Een simpele manier is via Outlook: De

foto's selecteren en met de rechtermuisknopkopiëren naar emailontvanger selecteren.

Hierna volgt de keuze om de foto's te verkleinen of de originele grootte te behouden. Let op, foto's worden

drastisch verkleind, maar om de ander een snel kijkje te gunnen van hoe het geweest is, is dit prima.

• Gesp

Een prima programma (en nog gratis ook), waarmee je van alles kunt doen, is Photofiltre.

Je kunt je foto's niet alleen net zoveel verkleinen als je wilt, maar ook kleuren corrigeren, de uitsnede wijzigen, te veel om op te noemen. Een aanrader!

• Moor10

Maar moet ik dit toestel nu ook (ondanks automatisch) nog instellen?

En als ik niet op automatisch fotografeer waar moet die dan op staan?

Iso- ?

Grootte / Foto res. 12m ?

Aspectratio 4:3 ?

Slimme ISO Off - Isomax 400 / 800 0f 1600 ?

Gevoeligheid - Auto of tussen de 80 en 1600 ?

Dank voor de reacties.

• Dennis

Het liefste schiet je op een zo laag mogelijke ISO in de max. grootte.

En voor de rest is dit een vraag waar geen standaard antwoord voor is.

Elke wijziging heeft weer invloed op andere instellingen.

Iets met een verband tussen ISO - Diafragma - Sluitertijd en het fenomeen stops.

• fotomark

Handleiding lezen? Kan ook wel eens handig zijn.