Hoi allemaal, ik ga binnenkort op vakantie naar Azie en ik wil graag een workshop Angkor Wat tempels doen bij fotograaf Eric de Vries in Cambodja. Heeft iemand hier op dit forum dit ook al gedaan. En heb je goede ervaringen? GR. Hans
Ben net terug uit Cambodja en ook naar Angor Wat geweest ,wist niet dat er een workshop gegeven werd daar .
Wat kost die workshop dan bij hem ?
Ook zonder workShop kan je aardige foto,s maken ,ga heel vroeg in de ochtend dan is er nog niemand en zie je de nodige monniken lopen met die mooi oranje gewaden,steekt mooi af tegen die bruin/grijze stenen van de tempels.Tegen 17.00 het mooiste licht maar ook nog een hoop mensen .
gr WIllem
Weet vooraf waar je aan begint. Angkor Wat is slechts 1 tempelcomplex uit de velen die er in de buurt zijn. De afstanden tussen de tempelcomplexen zijn behoorlijk. Ik heb enige jaren geleden getracht alle te bezoeken binnen drie dagen en nog foto's te maken ook. Is dus niet gelukt. Je betaald ook een behoorlijke entreeprijs voor het hele complex. Je zal ook vervoerskosten moeten betalen voor de taxi of iets dergelijks om erheen te komen want het hele wereld erfgoed complex is ca 400 km square delen ervan zijn alleen toegankelijk met entreebewijs, dus je logeert er buiten! Maar, neem genoeg opslagkaartjes mee, er is zoveel te fotograferen dat het je duizelt. Ik zou in ieder geval Ankor Wat bezoeken wat wordt beschouwd als het grootste religieuze bouwwerk ter wereld. In de redelijke nabijheid is een tempel, waarvan de naam mij nu niet te binnen schiet, die niet ontdaan is van de tropische begroeiing en waar enorme bomen zich wortelen in de ruïnes. Hinderlijk zijn de busladingen Japanners die een voor een op de foto moeten voor het complex en jij maar wachten tot niemand meer in beeld is. Soms een utopie.
Hallo Nestor-F,
De tempel die jij bedoelt is Ta Prohm en is ook bekend door de film Tomb Raider. Ik weet inmiddels na veel ‘google-en’ dat er vele tempels zijn en ik weet inmiddels ook dat de tour en workshop met de fotograaf een behoorlijke indruk maken. En soms moet je wachten om de perfecte foto te maken want je bent niet de enige in Angkor Wat en omgeving. Ik ben zeer zeker van plan te gaan en mijn fotografie te verbeteren… GR. Hans
Die extra kosten vallen wel mee hoor , een 3 daagse pas is $ 40 ,kan je een week over goed om die dagen te gebruiken en de kosten van een tuktuk zijn rond de $15 voor een hele dag ,als je toch al zoveel geld gaat uitgeven maar misschien is Hans wel Eric ja en weet je dit allemaal wel maar wat kost die cursus dan en wat houd het in .
Is natuurlijk maar ten dele waar. Alle informatie die zich achter de personen bevond is dus niet aanwezig. Een “doortrekken” van de bestaande achtergrond op de plaats waar de personen zich bevonden is zeer afhankelijk van de achtergrond en de hoeveelheid “gemiste informatie achtergrond”. Leuke optie heb ik geconstateerd maar met zeer veel terughoudendheid toepassen. Overigens ziet een ander niet dat de foto gemanipuleerd is.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?