macrolens voor sony alpha 100

• klaasx

Geacht forum,

Wie heeft er een goed advies voor de aankoop van een macrolens voor een sony alpha 100. Het is bedoeld voor produktfotografie zoals groenten, fruit etc.

- Sony 50mm F 2.8 Macro

- Tamron 90mm F 2,8 DI Macro 1:1 Sony/KM

- Sigma 24mm F 1.8 EX DG ASF Macro Sony

- Sigma 50mm F 2.8 EX DG Macro Sony

- Sigma 70mm F 2.8 EX DG Macro Sony/KM

Bij voorbaat dank

n.b. Mijns inziens is een goede verlichting minstens zo belangrijk voor schaduwloze beelden.

• Joop

Ik weet niet als je de zoekfubctie heb gebruikt, maar dan was je de volgende site tegen gekomen waarop al deze lenzen zijn getets.

Helaas niet alle lenzen op een sony getest maar wel op ander merken.

Zoek en lees de test resultaten. Na aanleiding van je budget en test resultaten bepaal je dan je lens.

Anders ga naar een goede fotozaak en laat je voorlichten.

Objectieven test op http://www.photozone.de/

• klaasx

Bedankt Joop, gaat ik lezen.

gr Frans

• Joop

Neem een zo groot mogelijk brandspunt afstand. Een macrolens van 50 mm is gewoon te kort.

Vanaf 90 mm is een goede afstand om mee te beginnen.

De tamron komt goed uit de tests op de diverse camera's.

• JeroenW

Wat moet je met een 24mm macro??

• digbeivilozoov

Niks.

Die Sigma is geen macro, ook als het erop staat.

• Dennis

Ligt in de winkel, test van diverse macrolenzen op diverse body's in het blad Chip Foto-Video.

De test winnaar hier is een lens die juist niet in jouw lijst voorkomt: Sigma 105mm f2.8 (:P)

Gr. Dennis

• Zichmavilozoov

Zulke “tests” lees ik al jaren niet meer.

Bovendien zijn alle macrolenzen goed.

• Dennis

Klopt ook wel. Gaat meer uit van je persoonlijke voorkeur qua gewicht, brandpuntsafstand, prijs, merk, enz.

Het blad noemt ook slechts 2 van de vele lenzen die beschikbaar zijn voor Sony. Beetje jammer.

• JeroenW

Tja, de tokina, mijn favoriet in die klasse, is er niet voor de sony mount. Dan hou je de tamron en de sigma over. Niks mis met de sigma maar ik zou de AF/MF koppeling missen.